De ce îți pot sângera urechile atunci când ești în avion
În zborul FR7312 de la Ryanair, avionul a pierdut altitudine rapid și a trebuit să aterizeze de urgență în Germania. Pasagerii au avut parte de sângerări din urechi, de dureri de cap și de greață, iar 30 dintre ei au avut nevoie să fie duși la spital.
Avionul a ajuns de la 11 km la altitudine la trei kilometri, în numai șapte minute. Cabina s-a depresurizat, aerul a devenit, foarte rece, iar măștile de oxigen au coborât din tavan, spre oroarea pasagerilor.
Presiunea aerului din cabină este echivalentul presiunii de la 1,8 – 2,4 kilometri deasupra nivelului mării (spre deosebire de presiunea din exteriorul avionului când acesta se află la 11 – 12,2 kilometri altitudine).
O scurgere mică poate duce la depresurizarea cabinei. Dacă acest lucru este detectat din timp, pilotul poate coborî la o altitudine sigură. Totuși, schimbarea presiunii din avion – fie că are loc imediat sau gradual – poate avea efecte asupra sănătății pasagerilor. Pot apărea simpoteme de hipoxie, precum greață și dureri de cap.
De asemenea, creșterea sau scăderea bruscă a presiunii poate duce la o rupere a timpanului, cunoscută și sub denumirea de barotraumă. Simptomele barotraumei duc la dureri de urechi și la scurgeri, fie transparente, fie cu sânge. Partea bună este că timpanele care au suferit o asemenea ruptură se vindecă în câteva săptămâni sau luni, fără să fie nevoie de prea multe intervenții.
Așadar, oricât de horror ar fi fost zborul pentru pasagerii Ryanair, traumatismele suferite de aceștia nu au fost atât de severe încât să îi marcheze permanent. Totuși, rămân rănile psihologice. Pasagerul Conor Brennan a declarat pentru Irish Times că „personalul de la aeroport și Crucea Roșie au făcut tot ce au putut mai bine pentru a rezolva situația, în timp ce Ryanair nu era de găsit”. Brennan a adăugat: „Chiar au dat dovadă de o lipsă de empatie șocantă față de clienții lor, aproape inumană”.