Top producători de telefoane: Samsung și Apple, încă lideri
Când vine vorba de piața de mobile, schimbările din clasament nu sunt spectaculoase, dar după Samsung și Apple, chinezii au început să facă o treabă din ce în ce mai bună.
Compania Counterpoint a publicat cel mai recent studiu pe marginea situației din piața de mobile, iar statisticile sunt surprinzător de interesante. Atât când vine vorba de telefoane de vorbit, cât și în materie de smartphone-uri, Samsung este liderul necontestat. Cu toate acestea diferența față de ocupatul locului doi este mai mică decât în trecut.
La nivel global, în primul trimestru al acestui an, s-au livrat 360 de milioane de telefoane inteligente. Dintre ele, Samsung se laudă cu 78 de milioane de unități, aproximativ 22%. Apple ocupă poziția a doua în același clasament cu 52,2 milioane de iPhone-uri livrate și un procent confortabil de 15% din piață. Chinezii de la Huawei ocupă ultima poziție pe podium.
În timp ce Huawei se află pe locul trei în piața de mobile cu 11 procente, alte companii chinezești ocupă locurile patru, cinci și șase. Este vorba de Xiaomi cu 8%, Oppo cu 7 procente și Vivo cu 5. Bătrânii de la LG au doar trei procente din piața globală de mobile.
Deși situația la nivel global este un pic mai clar diferențiată, Samsung nu se bucură de aceeași apreciere în Asia. Pe continentul asiatic, Huawei, Xiaomi, Samsung și Oppo au fiecare câte 13 procente din piață, în timp ce Apple se rezumă la 12 procente.
În Europa, Samsung are 33%, pe când Apple se rezumă la 15% din piață. În America de Nord, este foarte greu ca gigantul din Cupertino să aibă competiție când 38% dintre cumpărătorii de telefoane inteligente au optat pentru un iPhone.
Una peste alta, piața globală de smartphone-uri se află în descreștere. În primul trimestru din 2018 s-a înregistrat o scădere de 3% față de aceeași perioadă din 2017. Aceeași scădere a numărului de unități livrate a suferit-o și Samsung.
Apple a înregistrat o creștere de 3%, în timp ce Xiaomi s-a bucurat de o creștere aproape absurdă de 101%, de la 13,4 milioane de unități în T1 2017 la 27 de milioane în T1 2018. Întregul studiu este disponibil pe site-ul Counterpoint.