Cum fac samsarii români ai internetului mii de dolari pe Amazon
Samsarii români ai internetului s-au mutat pe site-urile americane unde fac mii de dolari. Aplică vechea tactică de a cumpăra de la un producător și a vine apoi mai scump clienților naivi.
Câțiva antreprenori români au găsit rețeta succesului în afaceri printr-o veche metodă comercială, atât de detestată de producători, dar și de clienții care-și dau seama prea târziu. Peste 3.000 de români au ales să cumpere ieftin diverse produse din China și apoi să le vândă pe Amazon, în Statele Unite ale Americii, la un preț mai ridicat decât cel de achiziție. Cam cum se întâmplă cu legumele și fructele din piețele românești.
Aflăm asta dintr-un reportaj realizat de Digi24, care a luat legătura cu unul dintre antreprenorii care lucrează în „industria” samsarilor internetului. Numele lui este Alexandru Hudițan și vinde articole sportive în mai multe țări prin intermediul site-ului Amazon. Achiziționează produsele din China și le vinde la un preț mai ridicat în America și face bani frumoși din afacere. Rezultatele bune au apărut încă din primele luni când s-a apucat de afacere.
Hudițan a evitat piața online din România, pentru că, la momentul când a vrut să facă asta, comerțul online de la noi nu era încă bine dezvoltat.
„Nu le produc eu, le cumpăr din China de la un producător de acolo şi le trimit pe mare până în State”, spune Hudițan, potrivit sursei citate. Cum afacerea s-a dovedit foarte profitabilă după câteva luni de la start, mărturisește că banii câștigați l-au ajutat să-și împlinească visul de a călători mai mult prin lume.
„Mi-am dat demisia cu cinci ani în urmă şi am tot avut tot felul de încercări, niciuna nu aducea un profit atât de mare încât să îmi îndeplinească visul de a călători în jurul lumii”. De ce să stai angajat o viață la patron sau la stat, pe un salariu fix și mic sau mediu, în stres zilnic, când poți să faci ceva speculă românească, pe care să o exporți în străinătate.
Dacă ai impresia că îți trebuie totuși o sumă considerabilă de bani pentru început, s-ar putea să te înșeli. Un alt antreprenor, de exemplu, Claudiu Stănculescu, spune că la început a investit 5.000 de euro, bani pe care i-a recuperat după puțin timp: „Primul an s-a terminat cu 70.000 cifra de afaceri, în al doilea an a dus undeva în 500.000”.
Sigur, există și riscuri pe Amazon, cum ar fi să te „fenteze” producătorul chinez și să îți vândă produse mai proaste decât te-ai fi așteptat, la un preț mai mare decât merită. Să pățești, practic, la fel ca clienții tăi, care îți cumpără ție marfa mai scumpă, când ar fi putut să o ia direct de la producător.
Dar așa cum intermediarii/samsarii o duc bine în România în piețe, la fel o duc și cei din online, iar afacerea pare să înflorească. Secretul e să te mai gândești din când în când și la preferințele clientului, să știi pentru ce e dispus să plătească. Calitatea e importantă, așa că dacă producătorul chinez te păcălește, clientul va fi și el, mai mult ca sigur, păcălit.