Cum te scapă Cluj de funcționari cu „robotul” care muncește non-stop
Primăria orașului Cluj este pe cale să revoluționeze ghișeele și să “angajeze” primul funcționar public virtual. Cu ocazia asta poți spera că scapi de cozi.
Dacă te întrebai care poate fi rețeta curățării sistemului de stat de funcționari plictisiți, poate că din Cluj vine un răspuns: un „robot” care să facă treburile birocratice. Numele „robotului” este Antonia și partea cea mai frumoasă este că va lucra și gratis, și non-stop.
Această idee a luat naștere în 2017, la conferința Open Innovation 2.0, organizată de Directoratul General al Comisiei Europene.
Emil Boc a declarat că din 15 aprilie „robotul” va fi funcțional pentru a redirecționa cererile online depuse de cetățeni. În șase luni, primăria pregătește o locație unde un funcționar public virtual va fi disponibil 24 din 24 pentru a primi cereri și pentru a face plăți cu cardul.
Oana Buzatu, purtătorul de cuvânt al Primăriei Cluj, a declarat că ideea de a boteza robotul a venit de la robotul Sophia și că au bazele proiectului de anul trecut. Ea a adăugat că primăria s-a gândit la Antonia ca la un funcționar virtual, nu neapărat un roboțel fizic, dar va fi o interfață umanizată, care îi va ajuta pe oameni.
În plus, purtătorul de cuvânt spune că „robotul” va funcționa în cadrul unui proiect pilot și va reprezenta o alternativă accesibilă 24 de ore din 24 pentru cetățeni în relația cu administrația locală. Reprezentanții primăriei speră că aceasta va reduce aglomerația de la ghișee, de care toată lumea s-a săturat până peste cap.
De asemenea, ei speră că situația legată de depunerea cererilor și efectuarea plăților se va îmbunătăți după implementarea acestui program. În ceea ce privește costul proiectului, acesta s-ar putea ridica la 100.000 de euro și va fi efectuat de companii locale, în parteneriat cu primăria.
Viceprimarul Dan Tarcea a precizat că este vorba despre un funcționar public virtual care va fi amplasat în cartierul Zorilor. El a subliniat că nu vor face disponibilizări și că livreze mai ușor serviciile cetățenilor. Proiectul pilot urmează să fie implementat cel târziu în 2019.