Rimac Concept Two este cea mai rapidă mașină electrică
Rimac Concept Two este o dovadă absurdă a creațiilor pe care le poți obține în momentul în care banii nu sunt o problemă, iar fuga după superlative absolute justifică orice investiție.
La începutul acestui an, au început să circule pe internet niște teasere pentru o super mașină electrică de la un producător necunoscut. Oficialii Rimac au adus la Salonul Auto de la Geneva noua lor creație intitulată Concept Two.
Una dintre puținele hipermașini electrice de pe piață, bolidul are o putere totală extraordinară de 1914 cai putere, cu aproximativ 500 de cai putere mai mult decât estimările inițiale ale experților. Acea putere este suficientă pentru a accelera de la 0 la 100 km/h în doar 1,85 secunde. Viteza maximă este de 415 km/h.
Dacă ai o fascinație pentru detalii, vei observa că respectivele valori au fost optimizate pentru a ieși un pic în fața specificațiilor pentru viitorul Tesla Roadster. Respectivul bolid ipotetic anunțat în urmă cu câteva luni ar trebui să ajungă la 100 km/h în 1,9 secunde, în timp ce viteza maximă specificată este de 402 kilometri. Bugatti Chiron, una dintre cele mai rapide mașini din lume are 1500 de cai putere, cu 400 CP mai puțin decât Rimac Concept Two.
Mașina electrică dintr-o cu totul altă ligă este acoperită aproape integral cu fibră de carbon. Rezultatul se reflectă într-o serie de linii de design care te lasă cu gura căscată. La 1950 de kilograme este departe de a fi o mașină ușoară, dar se pare că producătorii au reușit să o echilibreze și să o calibreze în așa fel încât să ofere o experiență spectaculoasă fiecărui șofer. Vizavi de control, virajul se face diferențial pe fiecare roată în parte.
În teorie, bolidul ar trebui să aibă și o serie stufoasă de funcții pe partea de inteligență artificială derivate din totalul de opt camere, un lidar, șase radare și 12 senzori ultrasonici. Cu alte cuvinte, ar trebui să fie destul de dificil să faci un accident cu ea. În total vor fi create 150 de copii de Concept Two la un preț necunoscut.