Cum o să te scape Google de site-urile cu mesaje mincinoase
Popularitatea Google Chrome este susținută prin actualizări regulate, iar o versiune iminentă a browserului te va scăpa de o sursă semnificativă de stres.
Incursiunile tale online au devenit din ce în ce mai stresante în ultimii ani. Multe dintre site-urile pe care le vizitezi, mai ales dacă oferă conținut explicit sau mai puțin legal, sunt însoțite de reclame agresive.
Fără să te aștepți, ajungi să întâmpini notificări însoțite de sunete stridente prin care ți se aduce la cunoștință faptul că sistemul tău este infectat cu o sumedenie de viruși, iar soluția este la un click distanță. Nici măcar nu contează dacă utilizezi la momentul respectiv un laptop, o tabletă sau un smartphone pentru a naviga pe internet.
Luna viitoare, Google va lansa Chrome 71. Noua versiune a browserului va bloca toate reclamele pe site-urile care apelează la practici de marketing precum cele descrise mai sus.
Vor fi penalizate radical toate site-urile care afișează erori false de sistem și care te redirecționează către site-uri nedorite cu o intervenție minimă sau inexistentă din partea ta.
Este important de reținut faptul că Google va penaliza site-urile cu pricina și le va lăsa fără reclame doar în urma unei avertizări și a unei perioade de 30 de zile. Practic, deținătorii site-urilor vor avea o perioadă de timp la dispoziție pentru a se adapta la cerințele gigantului din Mountain View menționate într-un raport intitulat Abusive Experiences (Experiențe Abuzive).
În mod previzibil, din setările Google Chrome, vei putea dezactiva noul filtru de site-uri cu reclame agresive, dar este puțin probabil să-ți dorești să o faci. În final, din decembrie, experiențele online ar trebui să fie unele mai liniștite, lipsite de stres, țiuituri imprevizibile și notificări terifiante menite să bage frica în utilizatorii fără cunoștințe tehnice avansate. Rămâne să vedem dacă modul în care va fi implementată filtrarea va lăsa câteva site-uri legitime fără trafic sau fără reclame de la Google.