Cum sunt vândute pastilele de slăbit pe net cu minciună și poze false
Probabil că ai văzut și tu pe internet acele povești care se autoproclamă „uimitoare”, cu oameni care au reușit să slăbească în timp record un număr mare de kilograme cu ajutorul unor pastile speciale.
Dacă îți dorești să slăbești, este ușor să pici în plasa acestor povești care promit marea cu sarea. La urma urmei, mereu vin însoțite de poze cu oameni care par să fie normali, nu actori plătiți.
Doar că în majoritatea cazurilor, nu sunt reale. Și din ce în ce mai multe companii au început să fure pozele oamenilor de pe rețelele sociale pentru a le folosi în fabricarea de povești minune cu slăbit.
Un exemplu concret este cel al unei utilizatoare de Twitter, Ashley, care a postat acolo detalii și poze despre cum a reușit să slăbească. Ashley povestea că a ajuns supraponderală după ce fostul ei iubit abuziv începuse să o forțeze să mănânce pentru propria sa plăcere sexuală.
Doar că povestea lui Ashley era o mare minciună. Fotografiile înfățișau un model de fetișuri. Fața și corpul modelului erau folosite pentru a spune o poveste emoțională, a unei tinere forțate de iubit să mănânce, care s-a transformat ulterior în reclamă pentru o metodă de slăbit numită „Sarah’s Program”.
Cazul acesta nu este singurul. Cei de la Gizmodo au mai găsit 30 de conturi de Twitter care căutau să se dea drept 13 femei reale care, cu ajutorul păstilelor de slăbit, reușiseră să scape de kilogramele nedorite. Postările acestor utilizatori falși adunau zeci de mii de like-uri și retweet-uri în mod regulat. Dacă un cont era închis, apărea o versiune nouă a sa la puțin timp după.
Femeile a căror fotografii au fost furate – antrenoare de fitness celebre pe Instagram sau modele de fetișuri – s-au trezit că trebuie să demonstreze care era contul lor real.
Spre exemplu, utilizatoarea de Instagram @deylachka a descoperit un cont fals care se folosea de imaginea ei. „Am văzut postările și am încercat de mai multe ori să le blochez și să le raportez”, a zis ea. „Le-am cerut până și urmăritorilor mei să raporteze. Erau în jur de șase conturi Bellaxo care îmi foloseau fotografiile pentru a promova această pastilă și oamenii credeau. Twitter nu a făcut nimic. Toate conturile existau în continuare. Le-am trimis până și o imagine scanată cu pașaportul meu pentru a demonstra că sunt eu. Nimic”.
Pastilele de slăbit nu sunt o noutate – ele erau cândva promovate în revistele de calitate îndoielnică. Acum, reclama lor se face într-un mod mai mișelesc ca oricând, prin identități furate, tweet-uri plagiate, postări viralizate forțat și site-uri de fake news. Oamenii continuă să creadă în ele, iar companiile fac liniștite bani pe spinarea naivității masive.