Adevărul despre cum Nokia a revenit în top 10 mărci de telefoane

de: Răzvan Băltărețu
03 08. 2018
Răzvan Băltărețu/PLAYTECH

Nokia e o marcă folosită de-o companie finlandeză pe telefoane cu Android. Surprinzător, sau nu, a ajuns în top 10 în 2018. Cum a făcut asta?

La finalul trimestrului doi din 2018 au apărut tot felul de statistici despre telefoane și producători. Astfel, Huawei a ajuns pe locul doi, după Samsung, iar altele companii au intrat în categoria „Alții”. Printre mărcile din top apare Nokia. Nu, Nokia încă nu-i o companie de sine stătătoare și nici recordul nu-i atât de mare.

Cercetarea Counterpoint arată că HMD Global, compania care are drept de utilizare a mărcii Nokia pe telefoane cu Android, ocupă locul nouă între companiile care au livrat cele mai multe telefoane în cele trei luni din trimestrul doi. Și asta e o performanță, în sine, că a dus compania la o cotă de piață de 1%. Spre comparație, Samsung are 20%, Huawei 15% și Apple 11%.

Realitatea e însă că Nokia e un brand care și-a păstrat un pic din popularitatea de-acum 10 ani, când a fost lansat primul iPhone. Astfel, HMD Global a mizat corect. A debutat cu Nokia 3310, ca să atragă atenția, apoi a livrat telefoane din ce în ce mai bune și mai scumpe, până la Nokia 8 Sirocco.

Doar că e un detaliu aici. Față de al doila trimestru din 2017, când HMD Global avea cotă de piață de, ei bine, 0%, finlandezii au livrat mai mult în 2018, pentru că au avut telefoane pe piață. Între aprilie și iunie 2017 n-au avut. Astfel, de la nimic la performanță, creșterea de peste 780% a livrărilor, a însemnat, pur și simplu, chiar să livreze telefoane.

În 2018, HMD Global a livrat telefoane chiar și în România, de la cele mai ieftine la cele mai scumpe. De exemplu, recent, Digi Mobil a listat în ofertă Nokia 7 Plus. În fapt, abia acum ar trebui urmărită compania. Livrează telefoane cu Android pur (aproape), la preț decent, iar de producție se ocupă Foxconn. În cam un an ar trebui să vedem exact cum se raportează piața la telefoanele sale.