„Tancul” Mercedes Clasa S creat de ruși e o mașină de vis
Un Mercedes Clasa S convertit într-un SUV uriaș pe osii de camion militar e tot ce-ți trebuie pentru a-i da gata pe toți cei care se laudă cu cel mai nou model 4×4.
Se spune că în domeniul auto nu există limite. Cu puțină imaginație și ceva mai multă pricepere la partea tehnică, poți realiza ceva ce nici marii producători nu-s în stare.
Pe canalul de YouTube DIY Garage este publicat un videoclip în care este prezentat un hibrid nemaivăzut care te lasă cu gura căscată.
Cine a spus că nu există compatibilitate între un autoturism și o mașină de mare tonaj, nu a văzut ce poate face inginerul Ilya Nikolaevich Belyakov. Rusul n-a dat niciun ban pe cel mai nou SUV de pe piață. S-a gândit să-și valorifice Mercedesul Clasa S W-140 din garaj și să-l transforme într-un adevărat monstru. Această mașină off-road face orice SUV al momentului să fie patetic și ridicol. Creația lui Belyakov poate fi ușor încadrată în categoria așa-numitelor monster truck entry level pentru că are toate caracteristicile specifice.
Inginerul rus l-a numit simplu W140-66, dar, chiar dacă numele nu spune prea multe, imaginea e suficient de convingătoare ca să-ți faci o idee despre ce poate această limuzină selectă pe roți de camion militar rusesc.
Un adevărat Frankenstein al automobilelor, W140-66 are un motor Mercedes V8 de 5 litri capacitate și de 320 de cai-putere, cu transmisie automată, care trimite puterea la un sistem de tracțiune 4×4 “împrumutat” de un GAZ-66, camion militar rusesc care se mai folosește și azi. E aproape similar cu acele camioane militare comuniste pe care le mai vezi rar prin București și care sunt folosite RATB în anumite situații.
Rotoarele sunt luate de la un camion DAF, în timp ce etrierele sunt unități convertite de la un Volkswagen Touareg. Deci are câte puțin din tot ce s-a contruit mai bun până acum.
E un amalgam de sisteme performante, dar n-a arătat așa de la început, după cum intuiești. În clipul video de mai jos ai să vezi cum a prins contur mașina incredibilă pe care ai observat-o în imaginea de deschidere a acestui articol. Belyakov a muncit trei ani la proiectul său și, chiar dacă pare un automobil făcut din vechituri, fiecare piesă în parte a fost atent selecționată, curățată și reșapată pentru a putea fi folosită.
Mașina poate circula în condiții normale pe drumurile publice, este foarte sigură (îți dai seama de asta numai când vezi bările acelea din față și din spate) și inspiră atât forță, încât nu te-ar uimi dacă ar trece nestingherit printr-un zid de beton. Nici măcar alte SUV-uri nu pot ține pasul cu el, iar în parcări, e un adevărat gigant, în raport cu celelalte mașini 4×4 și pe care le face să pară o glumă proastă.