01 oct. 2018 | 09:37

Mașini prea futuriste pentru perioada în care au fost lansate

ACTUALITATE
Mașini prea futuriste pentru perioada în care au fost lansate

De-a lungul timpului, au existat mai multe mașini care au fost prea futuriste pentru vremurile în care au fost lansate. Noi îți propunem o scurtă listă cu aceste mașini inedite.

Încă de la începutul automobilismului au fost concepute unele modele care fie anticipau viitorul, fie l-au revoluționat în acel moment. Altele însă, s-au pierdut în negura istoriei, iar azi au rămas doar o amintire.

AMC Eagle, primul crossover

amc eagle

AMC Eagle a fost mașina care a anticipat viitorul strălucit pe care aveau să-l aibă mașinile crossover azi. AMC Eagle a fost lansat în 1979 și, după cum se observă din imagine, autoturismul avea un singur scop: să transporte pasagerii în siguranță și în confort pe aproape orice fel de vreme și pe aproape orice fel de teren accidentat.

Un crossover al anilor ‘70 care a fost prea avansat pentru ca oamenii de rând să-l accepte la acea vreme.

Aston Martin Lagonda, mașina anilor ‘70 cu butoane tactile

Aston Martin Lagonda

Aston Martin a creat mereu mașini cu tehnologii avansate. Nu degeaba brandul a fost ales să reprezinte mașina iconică a lui James Bond. Dar, în 1976, chiar și această companie pare că s-a întrecut pe sine. Aston Martin Lagonda, deși un autoturism uriaș, masiv, a fost cam prima mașină cu un bord atipic, cu butoane tactile ecrane cu plasmă.

Crysler Airflow, prima mașină aerodinamică

Crysler Airflow

Și în perioada interbelică au existat mașini surprinzător de futuriste. Într-o fotografie istorică din 1934, apare un Crysler Airflow, alături de primul tren modern: Union Pacific M-10000. Despre tren voi vorbi probabil într-un alt articol, dar, în ceea ce privește Crysler Airflow, a fost primul automobil de la acea vreme care a fost conceput cu design aerodinamic, de aici și denumirea. Pentru prima dată, se pusese problema creșterii vitezei unei mașini prin crearea unei caroserii care să opună cât mai puțină rezistență curenților de aer.

Crysler Turbine Car, primul vehicul cu turbină

Crysler Turbine Car

Încearcă să-ți imaginezi cum ar fi arătat azi lumea auto dacă această mașină cu turbină ar fi fost lăsată să revoluționeze automobilele. Acel Crysler putea funcționa cu orice combustibil care putea să ardă în contact cu oxigenul (de exemplu: ulei de arahide, parfum, tequila…). Sună fascinant, nu? Proiectul a fost, însă abandonat de Crysler.

Enfield 8000, cea mai rapidă mașină electrică de curse legale

Enfield 8000

Enfield 8000 a fost rodul unui proiect competițional din Marea Britanie a anilor ‘70. Pe fondul crizei petrolului care se prefigura la orizont, Consilul Regal al Electricității ceruse producătorilor auto încă din 1966 să creeze o mașină electrică funcțională. Așa a apărut Enfield 8000, probabil prima mașină electrică creată pentru curse.

Lamborghini Miura, prima mașină sport pe care ai vrea să o ai și azi

Lamborghini Miura

Dacă ai iubit vreodată mașinile Lamborghini, atunci această veste o să te facă să-ți placă și mai mult. Lamborghini Miura a fost prima mașină sport omologată pentru drumurile publice concepută vreodată. Chiar și azi mai cucerește admiratori de supermașini.

Peugeot 401 Eclipse, prima mașină decapotabilă

Peugeot 401 Eclipse

Prima mașină decapotabilă a apărut încă din 1935 și a fost un Peugeot, 401 Eclipse, mai exact. Au fost fabricate doar 79 de exemplare, prin colaborarea dintre constructorul de autocare Pourtout și Peugeot.