Încă un motiv să-ți vinzi mașina diesel urgent. Un nou scandal zdruncină industria auto

Încă un motiv să-ți vinzi mașina diesel urgent. Un nou scandal zdruncină industria auto
16:00 04.12.2018

Zilele mașinilor diesel sunt numărate. Începi să ai tot mai multe motive să scapi de mașina diesel, dacă nu vrei să plătești taxe tot mai mari, fără să mai pui la socoteală și prețul motorinei. În Europa, se iau deja măsuri pentru verificarea “la sânge” a acestor vehicule.

Dintre toate țările lumii, cele din Uniunea Europeană par să se streseze cel mai tare din cauza emisiilor poluante de la autoturisme. Au și motive, mai ales că unul dintre cei mai mari producători auto de pe planetă, Volkswagen, a dat-o rău în bară cu falsificarea testelor de poluare.

A fost, însă, doar începutul, pentru că mult mai multe companii au trucat aceste teste, iar șoferii sunt acum puși pe drumuri ca să-și verifice mașinile.

În câteva state europene, autoritățile au luat deja în vizor câteva modele: în Franța, sunt vizate Juke (Nissan), Captur şi Kadjar (Renault), în Olanda un model Suzuki iar în Italia Fiat 500x,

Autoritățile din aceste țări cer rechemarea modelelor menționate înapoi în service-uri, pentru a le fi verificat nivelul real de emisii poluante și să se vadă dacă au fost prevăzute cu softuri care păcălesc testele. Evident, ne referim la mașinile diesel, care sunt considerate cele mai poluante automobile (chiar și cele noi).

Bineînțeles, reprezentanții unor companii ca Fiat, Renault sau Suzuki nu au transmis până acum vreun comentariu pe această temă. La fel a procedat și Nissan.

În Occident, s-a observat că neregulile se întâlnesc în aproape toate cazurile, la tot mai multe mașini diesel. În Germania, numai în luna noiembrie au fost chemate în service în jur de 100.000 de automobile Opel, pe baza acelorași suspiciuni de fraudă.

Startul acestei “campanii” de revizuire a calității mașinilor diesel l-a dat, după cum știi, Volkswagen, prinsă cu mâța în sac, cum s-ar zice, iar după ce cazul s-a amplificat și a văzut că n-are scăpare, a recunoscut că a fraudat testele.

România, mai ales Capitala, se confruntă cu cea mai mare problemă când vine vorba de mașinile diesel. Românii sunt mari iubitori de diesel, din diverse motive (unul dintre ele fiind și că motorina era cândva mai ieftină). Problema e că puțini își permit un automobil nou (chiar dacă nu recunosc) și aleg să cumpere toate rebuturile străinilor.

Occidentalii abia așteaptă să vină băieții de pe meleagurile carpatine să le ia rablele, în contextul în care pe-acolo, autoritățile locale, precum cele din Germania, au, mai nou, dreptul prin lege să interzică autoturismele pe motorină.

Sursa: Reuters
loading...