Mașinile autonome vor fi mai sigure cu această tehnologie revoluționară
Mașinile autonome mai au mult până vor deveni de încredere pentru drumurile publice, dar există deja o tehnologie care le-ar putea face chiar mai sigure decât automobilele obișnuite.
Deocamdată, americanii sunt cei care dau cea mai mare atenție îmbunătățirii mașinilor autonome și tot mai multe companii vor să-și testeze prototipurile. Momentan, e doar un joc de noroc cu mașinile autonome, dar se fac eforturi susținute pentru a deveni mai sigure.
Cei de la Jalopnik au testat, însă, o tehnologie video care ar putea să ridice actualele mașini autonome la un nivel superior dacă s-ar aplica și pe ele: camerele cu termoviziune.
FLIR este compania care îndrăznește să intre în industria mașinilor autonome și să ofere camerele lor termice pentru îmbunătățirea siguranței acestor automobile atât de “ocolite” în ultima vreme.
Camerele video sunt de mult aplicate pe mașinile noi din fabrică, tocmai cu scopul de a le face mai sigure. BMW, Mercedes, Audi și alte branduri utilizează cel mai eficient această strategie, dar FLIR intenționează să introducă imaginile termice pentru a detecta mai ușor și mai clar persoanele și automobilele.
Jurnaliștii de la Jalopnik au făcut un test drive pentru a vedea cum se comportă o cameră video termică, în comparație cu o cameră video obișnuită.
Au fost montate pe o mașină două astfel de camere, una lângă alta, pe plafon și au urmat un mic traseu printr-o zonă urbană destul de aglomerată, după ora 17:00, când deja era întuneric, și, deci, vizibilitatea foarte scăzută.
Camerele au fost însă utilizate pentru șofer (și pasager), nu pentru o mașină autonomă în sine. Automobilul pe care au testat tehnologia de termoviziune a fost unul obișnuit, dar intenția lor a fost să observe diferența dintre cele două camere.
Și, într-adevăr, diferența este uriașă, dar nu doar pentru că nuanțele imaginilor afișate sunt diferite, ci și pentru că o cameră cu termoviziune este mai eficientă pe timp de noapte în detectarea oamenilor, animalelor sau celorlalte automobile din trafic.
Este ca o vedere cu infraroșu, deci, implicit, gradul de acuratețe este sporit, față de cel al unei camere video convenționale, chiar și una extrem de performantă, cu cel mai luminos obiectiv.
Imaginile filmate au fost urmărite în timp real pe un laptop de gaming, conectate prin USB, ca să aibă configurări hardware compatibile cu cerințele de sistem ale unei camere video termice.
După cum observi în imagini, FLIR oferă niște configurări în plus, special setate pentru vederea nocturnă în trafic: toate obstacolele, fie că sunt oameni, animale sau mașini, sunt încadrate într-un chenar vizibil de îndată ce sunt detectate. Softul camerei are capacitatea de a face diferența între obiecte și să le afișeze în mod diferit, ca să vezi din timp obstacolele atunci când ești pe drumuri necunoscute.
O cameră cu termoviziune ar putea să facă o mașină autonomă mai sigură, dar ea trebuie să fie observată de inteligența artificială a automobilului, nu de șofer, care ar trebui să fie un simplu pasager.