01 mai 2018 | 14:55

Mașina desprinsă din filmele SF care se „repară” singură după un accident

ACTUALITATE
Mașina desprinsă din filmele SF care se „repară” singură după un accident

Mașinile pot fi aduse până în stadiul vehiculelor concept. Majoritatea companiilor au o agendă clară în ceea ce privește modelele extreme, care să înglobeze unele caracteristici futuriste.

De obicei, aceste mașini sunt categorisite: mașini de lux, mașini sportive – concepute mai mult să îmbrățișeze viitorul – sau o combinație dintre cele două. În cea de-a treia categoria se încadrează și acest vehicul sălbatic de la DS – o divizie a grupului PSA din Franța. Se numește DS X E-Tense și aduce cu ceva de la Speed Racer.

Asta se datorează în mare parte aspectului ciudat al scaunului și absența aproape totală a unui interior. DS X E E-Tense arată ca o versiune a modelului Mercedes-Benz de la mijlocul secolului XX. Șoferul se află într-o cabină deschisă, unde lângă el, în dreapta, se află un „balon” închis de sticlă.

Oricare ar fi scopul acestui aspect, mașina se remarcă tocmai prin asta în multitudinea de concepte pe care le vezi deja la show-urile auto din fiecare an.

Desigur, are câteva „ciudățenii”. DS X E-Tense are două motoare electrice care alimentează roților din față. Da, doar din față. Ele lucrează împreună și pot genera până la 1.000kW sau 1.360 cai putere. Modulul Circuit „permite șoferului să savureze performanțele deosebite ale suspensiei”. Mai mult, noua tehnologie, nespecificată încă, va permite corpului mașinii din fibră de carbon să revină la forma inițială după un accident.

X E-Tense își anunță prezența într-un moment poate nu chiar surprinzător. Mașina a fost anunțată la Salonul Auto din Beijng la câteva ore după decizia Ford de a elimina aproape în totalitate scaunele de pasageri în America de Nord în următorii ani.

[readmore]

Ford nu este prima companie care încearcă asta și, cu siguranță, nu va fi ultima dacă te uiți la datele privind vânzările pentru SUV-uri. Chiar și așa, e curios ce se va întâmpla cu mașinile „conceptuale”, pe măsură ce producătorii se îndepărtează de la definiția acceptată a „mașinilor”.