Mark Zuckerbeg a fost la Parlamentul European fără răspunsuri la întrebările grele
Mark Zuckerberg s-a prezentat în fața membrilor Parlamentului European pentru a răspunde la o serie de întrebări precise și dificile. Nu prea a răspuns.
Prezența CEO-ul Facebook în fața Parlamentului European a fost văzută ca o victorie pentru membrii unuia dintre cele mai importante forumuri legislative din Europa. Din păcate, transmisiunea în direct a fost una surprinzător de plicitisitoare iar nivelul revelațiilor a fost zero.
Concluzia dezamăgitoare s-a datorat în parte și formatului în care s-a desfășurat întâlnirea. Când s-a prezentat în fața Congresului American, Zuckerberg a fost supus în timp real unei rafale de întrebări. Ocazional, în funcție de răspunsurile sale, primea alte întrebări. La Parlamentul European însă, toate întrebările au fost pregătite anterior și disponibile pe o foaie. Fondatorul Facebook le-a parcurs și a răspuns la ele pe sărite, în funcție de care i s-au părut mai puțin deranjante sau complexe. Întreaga sesiune de discuții poate fi văzută mai jos.
Partea tristă este că, cele mai multe întrebări la care ar fi trebuit să răspundă Mark Zuckerberg au fost interesante și mult mai punctuale decât cele din Congresul American. În mod previzibil, multe dintre ele au vizat iminenta intrare în vigoare a termenilor GDPR pe 25 mai.
Membrii Parlamentului European au vrut să știe dacă un scandal precum cel cu Cambridge Analytica este imposibil de acum înainte. De asemenea, au vrut să știe dacă utilizatorii vor avea un control complet asupra datelor pe care le au stocate pe rețeaua de socializare. Parlamentarii au vrut să afle cât se poate de precis modul în care Facebook se va conforma cu toți termenii din legislația GDPR. A existat și o întrebare legată de eventuala implementare a unui Facebook contra-cost, fără reclame personalizate. Întrebări legate de știrile false și conturile false care promovează astfel de materiale editoriale au fost de asemenea pe listă.
Mark Zuckerberg s-a rezumat la lista de replici pe care le-a oferit în fața Congresului American. A insistat pe faptul că gigantul pe care îl conduce se va conforma cu GDPR până pe 25 mai și că implementarea măsurilor din respectiva lege a început de acum câteva luni. Vizavi de Cambridge Analytica, a afirmat că vor mai trece câteva luni de verificări și schimbări până când repetarea unui astfel de eveniment va fi imposibilă. Ca o soluție la problema știrilor false, CEO-ul Facebook a reiterat faptul că va angaja câteva mii de moderatori umani și ingineri pentru a combate situația actuală. Din nou, a pus accentul pe dezvoltarea unui algoritm de inteligență artificială performant ca o soluție proactivă la fake news. În final, Zuckerberg a promis că va răspunde în scris la restul întrebărilor.