Care este legătura între notele proaste și ceasul biologic
Chiar dacă nu pare, notele proaste luate de elevi și studenți au legătură și cu ceasul biologic al fiecăruia dintre aceștia.
Cercetătorii de la UC Berkeley și Northeastern Illinois University au analizat profilurile de activitate online a mai bine de 15.000 de studenți, pe măsură ce aceștia au folosit internetul din campusuri.
Aceștia au sortat studenții în trei grupuri, în funcție de activitățile din zilele în care nu aveau cursuri: cei care stăteau pe internet noaptea, cei care preferau dimineața și cei care aveau activitate pe parcursul zilei.
Rezultatele, publicate în jurnalul Scientific Reports, arată că studenții ale căror ritmuri circadiene erau desincronizate față de orarul cursurilor, aveau note mai mici din cauza unui ”jet lag social”, o condiție în cadrul căreia momentele de alertă maximă sunt în afara celor de lucru sau de învățat.
De asemenea, pe lângă deficit de învățare, jet lagul social conduce și la obezitate, la exces de alcool și de tutun.
Studenții din toate categoriile sufereau de acest tip de jet lag, dar ”păsările de noapte” aveau de suferit cel mai tare. Aceștia păreau să fie afectați cronic și nu păreau în stare optimă la nicio oră din zi. Cu toate acestea, problema e mai complexă decât dacă ai vorbi doar despre faptul că studenții se culcă prea târziu.
După ce au triat studenții, cercetătorii au analizat modul în care aceștia și-au pregătit orarele de-a lungul a patru semestre, între 2014 și 2016. Oamenii de știință au descoperit că 40% aveau orarele sincronizate cu ceasurile biologice, în vreme ce 50% aveau cursuri înainte să fie complet alerți, iar alți 10% treceau deja de acest moment când începeau cursurile.
Rezultatele studiului sugerează că nu e indicat ca studenților care se culcă prea târziu să li se reproșeze asta și să fie doar îndrumați să se culce mai devreme. Dr. Benjamin Smarr, coautor al studiului, spune că ar trebui făcute eforturi pentru individualizarea educației, astfel încât învățatul și clasele să fie structurate în așa fel încât studenții să poată să le aleagă în funcție de perioadele zilei în care se simt cei mai capabili să învețe.