Noile controverse despre Google nu vor face decât să-i crească faima
Google a apărut oficial în 1998. Larry Page este cel care a inventat algoritmul cu ajutorul căruia Google funcționează și care îți face viața mai ușoară de aproximativ 20 de ani.
Totul a pornit atunci când Larry Page, student la Stanford, a analizat legăturile dintre paginile web și a văzut informațiile într-un mod cu totul nou. Viziunea lui a dus la nașterea unui algoritm numit PageRank, care le oferea utilizatorilor cele mai bune rezultate în cel mai scurt timp.
Acesta a fost folosit pentru crearea unui motor de cătare numit BackRub, însă Larry Page nu a lucrat singur la dezvoltarea acestuia. În 1995, el se întâlnește cu Serghei Brin la Stanford. Un an mai târziu, încep să lucreze la dezvoltarea BackRub.
Numele motorului de căutare nu a rezistat mult timp. În iulie 2001, BackRub a fost redenumit așa cum îl cunoaștem cu toții azi. De asemenea, 2001 este anul care marchează începutul evoluției spectaculoase a companiei.
Atunci, Google începea să achiziționeze firme mici, precum Keyhole, care mai târziu, în 2005, a adus Earth. În 2003, a lansat două dintre serviciile importante, Search Appliance și News, iar un an mai târziu a anunțat serviciul Gmail.
Un alt pas important a fost achiziționarea YouTube, din 2006, când compania a plătit 1,6 miliarde de dolari.
Nașterea Alphabet pe scheletul Google
Poate cea mai neașteptată mișcare pe care Google a făcut-o a fost crearea Alphabet, în 2015. Totuși, pasul era unul necesar, deoarece compania avea multe proiecte în fază de dezvoltare și cercetare, iar investitorii se temeau că acestea vor afecta veniturile Google.
E clar că un gigant precum Google a fost dificil de restructurat, dar puterea financiară și dorința directorilor a făcut acest lucru posibil.
Astfel, compania a reușit să înființeze Alphabet, care reunește toate proiectele precum Nest Labs, Boston Dynamics, Google X, Fiber, Ventures, Calico și altele, în timp ce Google a rămas independent, condus de Sundar Pichai.
„În esenţă, credem că acest lucru ne oferă mai mult spaţiu de management, să putem să facem în mod independent lucruri care nu au prea multă legătură între ele”, a declarat atunci Larry Page.
Însă povestea companiei care acum valorează mai mult de 320 de miliarde de dolari are și o parte mai puțin „glamuroasă”.
Începuturile neștiute ale Google
Acum, Google este una dintre cele mai de succes companii din lume, însă o nouă carte despre Silicon Valley, „Valley of Genius” dezvăluie o altă față a companiei, aflată la început de drum.
Potrivit cărții, începuturile Google au fost presărate cu mult idealism și o oarecare lipsă de „morală” și corectitudine. De exemplu, Charlie Ayers, bucătar faimos de la Google, vorbește într-un pasaj din carte despre petrecerile companiei.
Acesta spune că, în cele din urmă, compania l-a lăsat să organizeze o petrecere în timpul excursiilor la ski din Squaw Valley. „Am avut trupe live, dj și am cumpărat camioane de alcool, a declarat acesta.
De asemenea, el povestește că angajații Google erau mari fani marijuana și ganja și, mai mult decât atât, fostul bucătar spune că Larry Page și Sergey Brin se bucurau de prezenta unui adevărat harem de femei, care ar fi ajuns mai târziu șefi de departament la Google. Oficialii Google nu au răspuns la solicitările de comentarii ale acestui pasaj din carte.
Pe lângă acest pasaj, în carte regăsim și mărturisirile lui Heather Cairns, primul manager de resurse umane al companiei. Acesta vorbește despre faptul că lumea era îngrijorată constant că Sergey se va implica într-o relație cu angajatele companiei.
[readmore]
Cairns spune că îngrijorarea a fost una întemeiată pentru că Brin ar fi avut o aventură cu Amanda Rosenberg, manager de marketing pentru Google Glass. De asemenea, Cairns mai spune că angajații aveau obiceiul de a face sex la muncă – un lucru care ajunsese obișnuit.
„Vă amintesc că eram o adunătură de tineri de douăzeci și ceva de ani, cu excepția mea – 35 de ani – hormonii zburau în aer”, a declarat Cairns.
Odată cu această carte, care poate să fie un hit sau nu, Google devine mai mult o companie a vremurilor actuale. Chiar dacă nu știm totul, și nu vom ști, nu înseamnă că startup-urile nebune ale anilor ’90-2000 erau curate ca lacrima. Odată cu această carte, care dacă are succes va deveni și documentar, și seriale, poate și sursă de glume, se zidește și mai mult la temelia unui mit. Google, în 2018, e mai mult decât un motor de căutare și odată cu dezvoltarea vor veni tot mai multe povești.