Reclama prin care Samsung îți cere să-ți închizi televizorul

Reclama prin care Samsung îți cere să-ți închizi televizorul

Samsung are o lungă istorie când vine vorba de reclame neinspirate, agresive, puerile sau, pur și simplu, ciudate. Cea mai nouă dintre ele pășește în teritoriul clipurilor enervante.

În urmă cu câteva decenii, au fost inventate screensaver-ele pentru a preveni imprimarea permanentă în ecran a imaginilor statice care erau afișate pe monitoare CRT pentru perioade îndelungate de timp. Deși respectivul mecanism a mai fost util ulterior și în cazul plasmelor, cei mai mulți posesori de PC-uri au uitat cum arată un screensaver. În principiu, era vorba de niște animații simpliste mai mult sau mai puțin originale.

Cea mai nouă reclamă de la Samsung se laudă cu faptul că televizoarele de top QLED vin la pachet cu screensaver-e mascate sub numele pretențios de Ambient Mode. Ideea din spate este cât se poate de simplă. În momentul în care nu-ți mai folosești televizorul pentru perioade îndelungate de timp, în loc să se închidă singur, îți afișează niște animații pentru a oferi un grad minim de divertisment, la fel ca un screensaver tradițional.

Pentru a promova respectiva funcție ”revoluționară”, Samsung a ales cea mai neinspirată soluție. A cumpărat spațiu de reclamă la prețuri exorbitante și a ales să-l umple cu negru. Nu este vorba de o glumă sau o metaforă elaborată. Cu noua reclamă, Samsung vrea să simuleze experiența unui televizor închis. În funcție de calitatea televizorului tău, s-ar putea să și reușească. E ca și cum te-ai uita la un film și ți s-a tăiat curentul, doar că Samsung te sperie că ți s-a stricat televizorul prin afișarea pentru mai multe secunde a unei imagini negru însoțite de liniște.

Conform comunicatului de marketing care însoțește noua campanie, Samsung a făcut respectiva reclamă pentru a-ți atrage atenția cât de urâte sunt ecranele negre, atunci când ai TV-ul închis. Ambient Mode te scapă de acea experiență. În opinia mea, este doar o pană maximă de inspirație ce este vândută ca marketing metafizic. În realitate, vorbim de o reclamă ce nu are nici o scuză pentru faptul că există.

Ca lucrurile să fie și mai grave, reclama este afișată în cinematografele din regatul unit înainte de Solo: A Star War Story. La TV, tot în Anglia, va apărea în timpul serialelor Coronation Street și The Simpsons. Cel puțin 200 de clipuri cu un format similare vor fi afișate în perioada următoare pe 18 canale TV pentru a trece mesajul. În pauza finalei Champions League, 8 secunde cu un ecran negru te vor convinge că trebuie să-ți ridici întrebări despre buna funcționare a televizorului tău.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI