29 nov. 2018 | 08:49

Apar dovezi că Facebook a vrut să-ți vândă datele pe bani buni

ACTUALITATE
Apar dovezi că Facebook a vrut să-ți vândă datele pe bani buni

Documentele interne ale Facebook n-au cum să aducă lucruri bune pentru companie, iar noile revelații sunt o dovadă în direcția asta.

Cei de la Wall Street Journal au reușit să obțină acces la emailuri interne ale Facebook, trimise între 2012 și 2014. La vremea respectivă, se pare că Facebook ar fi avut de gând să îți vândă datele personale către diverse companii.

Compania se străduia, în 2012, să își sporească veniturile, iar un angajat a venit cu ideea ca orice companie care nu cheltuie ”cel puțin 250.000 de dolari pe ani” să nu mai primească acces la date personale.

Au existat discuții și despre creșterea forțată a prețurilor pentru reclame, dar și posibilitatea de a extinde accesul la date al Tinder, în schimbul folosirii Moments pentru o aplicație ulterioară.

Facebook a trecut peste aceste obstacole și nu ar fi vândut datele personale. A reușit să rezolve și situația Moments fără să ofere favoruri, conform purtătorilor de cuvânt ai Facebook și Tinder. Compania susține că documentele nu au ”context adițional”, iar cei de la WSJ aprobă că mesajele nu oferă informații complete.

Emailurile ar putea deveni publice, însă. Parlamentul britanic a confiscat aceste documente, alături de altele, de la un dezvoltator terț, și are de gând să le publice în viitorul apropiat. Acestea ar fi trebuit să rămână secrete în SUA, dar e cam târziu pentru asta.

Situația de față reprezintă o nouă problemă pentru Facebook, până la un punct. Din fericire, de data asta aflăm că rețeaua socială a ținut, într-o oarecare măsură, la datele personale pe care le furnizezi, așa că nu le-a vândut altora. Totuși, scandalul Cambridge Analytica nu poate fi uitat prea ușor.