01 mart. 2018 | 19:30

Facebook deține informații despre tine, chiar dacă nu ai cont

ACTUALITATE
Facebook deține informații despre tine, chiar dacă nu ai cont

Facebook are mai multe informații despre tine decât îți închipui. Rețeaua socială are documente ciudate cu ce ai făcut tu, indiferent dacă ai sau nu cont.

Facebook susține că folosește aceste informații ca să-ți oferi reclame și conținut pe placul tău, dar și din motive de securitate. Dacă ai cont poți să descarci o copie a documentului respectiv, care conține înregistrări detaliate cu activitățile pe care ei le-au făcut în timp ce tu erai logat.

Confidențialitatea utilizatorilor urmăriți prin terțe părți este mai puțin transparentă, astfel nu ai cum să verifici exact ce știe Facebook despre tine.

Compania folosește zilnic date adunate de la cei 1,4 miliarde de utilizatori activi ca o bază pentru algoritmii care corelează reclamele și alte materiale de profilul unei persoane. Facebook poate aduna date din orice element al identității tale digitale, din istoricul de căutare, din contul de Messenger, din pozele pe care le-ai încărcat sau fișierele pe care le-ai trimis.

De asemenea, rețeaua folosește instrumente care urmăresc activitatea unui utilizator pentru a colecta și mai multe informații. În plus, ești urmărit, chiar dacă nu ești logat, în momentul în care apreciezi conținut de pe Facebook sau când vizitezi site-uri pe care sunt afișate reclame distribuite de rețeaua socială. Nu în ultimul rând, chiar dacă nu ai intrat niciodată pe domeniul Facebook, ei sunt capabili să îți urmărească comportamentul de navigare.

Mai mult de 10.000 de site-uri conțin instrumente care înregistrează informații despre vizitatori. Acestea includ chiar și adresa ta IP. Prin aceste mijloace, compania deține informații despre locația ta, despre furnizorul tău de internet, despre site-urile pe care îți place să stai și cât timp petreci pe ele.

În trecut, compania a fost dată în judecată de un utilizator pe motivul că s-a folosit de butonul de like, existent pe alte site-uri, pentru a detecta activitatea din afara platformei. Se pare că încă n-a renunțat Facebook la aceste deprinderi.