eMAG: statisticile care te fac să vezi cu alți ochi consumerismul în România
eMAG a prezentat statisticile pe 2017 și sunt așa cum (nu) te așteptai. Comerțul mobil e aici și se prea poate ca în 2018 telefonul să fie cel mai important gadget din viața ta.
eMAG a împins comerțul online puțin mai departe și, în 2017, a ajuns prin el să domine ceea ce în domeniu se numește m-commerce. Nu mai e vorba doar de internet, e vorba de cel mai accesibil gadget: telefonul. Astfel, ar trebui să știi că magazinul raportează pentru anul precedent 51% din comenzi pe mobil. Totodată, traficul de pe telefoane a depășit lunar pragul de 60%.
Dacă până acum utilizatorii smartphone-urilor intrau pe site-urile magazinelor online în special pentru a se informa, acum plasează și comenzi. Pentru prima dată, clienții eMAG au plasat mai multe comenzi de pe dispozitivele mobile decât de pe PC. Procentul de 51% este și mai mare în cazul noilor clienți: 60% din cei care au plasat pentru prima dată o comandă pe eMAG au făcut-o de pe telefoane.
Jumătate dintre clienții care au făcut cumpărături de pe telefoane au folosit aplicația eMAG. Aceasta are un rating de 4,7 din 5, o medie făcută din 100.000 de review-uri. Sigur, a și fost promovată intens, mai ales la ultimele ediții Black Friday. Are și câteva avantaje, cum ar fi plasare mai rapidă de comenzi, sistem mai bun de căutare și acces mai rapid la oferte noi.
Până la final de 2018, eMAG oferă și o estimare optimistă: peste 75% din vizite vor fi de pe telefoane.
eMAG a ajuns să numească 2017 drept „anul mobilului”
Încă de la Black Friday era clar că telefonul a ajuns o verigă importantă în comerțul online. Astfel, românii au folosit telefoane atât pentru a se informa, cât și pentru a face achiziții. Anul trecut, 64% din vizite au fost făcute de pe smartphone-uri și tablete. De asemenea, 2017 a fost primul an în care traficul provenit de pe dispozitive mobile a trecut lunar pragul de 60%. Sigur, există și tabletele în statistici, dar reprezintă o pondere foarte mică, față de telefoane.
[readmore]
Ce mai e interesant de aflat e că București (și Ilfov) domină între orașele din România de unde sunt plasate cele mai multe comenzi. Au fost însă livrate comenzi multe și în Brașov, Iași, Cluj, Timiș, Dolj sau Constanța. Și, după cum vezi în infograficul de mai sus, produsele pentru copii sunt la mare căutare. Electrocasnicele, dar și electronicele, au ajuns să piardă din avântul care a împins înainte comerțul online.
Cei mai mulți utilizatori care au folosit dispozitive mobile pentru a se informa și pentru a face cumpărături au mai puțin de 40 de ani. Totodată, 43% din aceștia au vârsta cuprinsă între 25 și 34 de ani, urmați de cei care au vârsta cuprinsă între 35 și 44 de ani (30%).
Nu în ultimul rând, foarte multe comenzi sunt plasate de pe desktop între 11 și 12 dimineața, cel mai probabil pentru că atunci vine o pauză pentru cei care lucrează de la birou. Iar seara, între 21 și 23, sunt comenzile plasate de pe telefon.