14 aug. 2018 | 14:54

Bilanțul RCS-RDS îți arată unde pierde bani și ce face Digi Mobil

ACTUALITATE
Bilanțul RCS-RDS îți arată unde pierde bani și ce face Digi Mobil

RCS-RDS încă e cel mai mare furnizor de servicii, dar nu toate produsele merg bine. În cazul Digi Mobil, încă e pe ultimul loc în piață.

RCS-RDS pierde tot mai mulți clienți abonați la serviciile de telefonie fixă, dar compania câștigă în continuare venituri semnificative din celelalte servicii. Anul acesta, telefonia fixă a generat pentru companie venituri de 11,1 milioane de euro, cu 6,7% mai puțin față de iunie 2017.

La fel se întâmplă și cu serviciile de televiziune prin satelit (DTH), care au coborât cu 9,7%, la 16,7 milioane de euro.

Serviciul de televiziune prin satelit Digi a pierdut clienți către concurenți sau către serviciile RCS-RDS de televiziune prin cablu. Dar veniturile RCS-RDS sunt în continuare pe plus, față de cele înregistrate anul trecut, iar asta se datorează și creșterii numărului de abonați la serviciile de internet fix și date.

Față de aproape trei milioane de abonați în iunie 2017, compania raportează acum o creștere de 7,7%. În mediul rezidențial a câștigat pe internet fix și date aproape 300.000 de abonați.

Acest fenomen a avut ca efect majorarea cu 4,8% a veniturilor pe acest segment de business, la 89 milioane de euro.

Digi Mobil o duce bine. Între cei patru jucători de pe piață, e singura companie controlată local. E însă pe locul patru. Serviciile de telefonie mobilă au înregistrat o creștere de 14,1%, la 88,1 milioane de euro, în condițiile unei pierderi de de 0,4% în numărul de abonați, la 3,367 milioane, și al majorării ARPU (venit mediu per client) cu 10%, la 4,4 euro. De aici poți înțelege și că Digi Mobil a ajuns într-un punct în care nu mai câștigă utilizatori la fel de repede.

Calitata serviciilor RCS-RDS este disputată în România. În 2018, a înregistrat o pierdere în fața Orange. Sigur, nu se pot compara cei doi furnizori la nivel de volum de clienți, dar tot e o amenințare. Între timp, Digi Mobil mizează pe portarea numărului de telefon și pe clienți interesați de mai mult internet (chiar și în dauna unei acoperiri 4G reduse).