Designerii Ferrari lucrează la o mașină electrică de două milioane de dolari
Automobili Pininfarina s-a ocupat în trecut de designul noilor modele de Ferrari. De ceva timp, se pare că cochetează cu realizarea propriului bolid electric din categoria super mașinilor.
Primele detalii despre PF0 au fost făcute publice în luna martie a acestui an. La momentul respectiv însă, nu se știa decât că va ajunge pe străzi în 2020 și va veni la pachet cu un set de specificații superlative. Încercând să creeze un pic de interes pentru iminentul bolid, CEO-ul companiei împreună cu alți câțiva oficiali au dat câteva interviuri în ultimele zile pe marginea subiectului.
Un lucru este sigur, viitoarea super mașină electrică este un concurent direct pentru Tesla Roadster și, din câte se pare, s-ar putea să o depășească din prisma unor specificații. Aparent, viteza maximă a autoturismului va fi de 400 de kilometri pe oră.
Pentru a ajunge la 100 Kmph are nevoie de mai puțin de două secunde, la fel ca viitorul Roadster. Autonomia specificată este de 500 de kilometri, deși acea cifră are mari șanse să varieze în funcție de stilul de condus.
Când apeși agresiv pe accelerație pentru perioade îndelungate de timp, va fi interesant de văzut cât de mult se va apropia de 300 – 350 kilometri departe de priză.
Reprezentanți Automobili Pinifarina au promis un timp de încărcare între 10 și 15 minute pentru atingerea capacității de 80%. Acea cifră am mai văzut-o în trecut asociată prototipului de Porsche Taycan. Dispunerea bateriei în mașină va fi complet diferită de sistemul folosit de Tesla.
[readmore]
Americanii optează pentru o placă ce ocupă întreaga podea a mașinii, pe când PF0 va avea un tub de dimensiuni generoase ce merge din spatele până în fața autoturismului. Partea de inteligență artificială se pare că va fi adoptată de la terți, deși nu a fost menționată nici o companie ca potențial partener.
Prețul de achiziție va fi între 2 și 2,5 milioane de dolari.
Aici sunt detaliile obținute de redactorii Wired, iar aici poți vedea ce au aflat cei de la The Verge.