Ce mai cumpără românii pe internet și unde suntem fruntași

Ce mai cumpără românii pe internet și unde suntem fruntași

Tot mai mulți europeni și români preferă să cumpere bunuri online, însă nu în toate țările Uniunii Europene se fac cumpărături online la fel.

Anul trecut, cam 50% dintre oamenii din țările Uniunii Europene au făcut cumpărături online, dar anul acesta ponderea celor care au făcut achiziții pe internet a crescut până la 68%.

Surprinzător sau nu, românii sunt mari amatori de modă și cumpără online îmbrăcăminte. România se află pe primul loc în Uniunea Europeană la procentul cetățenilor care au cumpărat haine și bunuri sportive în 2017, adică 75%, potrivit datelor Eurostat.

Noi suntem urmați în clasamentul cumpărătorilor de haine de britanici (74%), de maltezi (74%) și bulgari (75%). Totuși, asta nu înseamnă că românii cumpără masiv și alte tipuri de produse de pe internet. Dimpotrivă, românii care aleg să cumpere online alimente, călătorii și vancațe sau bilete la evenimente sunt în număr foarte mic.

De exemplu, media pentru achiziția online de alimente în UE este de 24%, iar procentul românilor și croaților care cumpără astfel de produse este de doar 5%. Olandezii (37%) sunt cei mai dispuși să facă astfel de achiziții.

Cine cumpără cel mai des produse electronice online din Uniunea Europeană? Unguri și olandezii (35%) aleg să achiziționeze gadgeturi și electrocasnice din magazinele online.

Deși Black Friday 2018 a fost mai mare ca niciodată în România, potrivit datelor Eurostat doar 15% dintre români cumpără electronice online. Pe ultimul loc la acestă categorie sunt ciprioții cu 13%.

La capitolul reviste și cărți stăm ceva mai bine și ocupăm locul 24, cu o pondere a celor care au făcut cumpărături online de astfel de produse de 16%. Liderul incontestabil este Luxembourg unde 71% dintre cetățeni își cumpără online materiale de citit, apoi urmat de Olanda cu o pondere de 48%. Media UE este de 36%.

În ultimii 10 ani ponderea cumpărătorilor online a crescut pentru toate categoriile de vârstă, dar cel mai mare spor aparţine categoriei 16 – 24 de ani (de la 44 % în 2007 la 71 % în 2017).

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Sursa: Eurostat