Cât au cumpărat românii de Black Friday și pe ce au dat cei mai mulți bani

Cât au cumpărat românii de Black Friday și pe ce au dat cei mai mulți bani
12:50 17.11.2018

Black Friday a început vineri dimineață, iar românii au avut un apetit mare de cumpărături. Reducerile continuă și în weekend la majoritatea magazinelor, mai ales la eMAG (After Black Friday).

Din noaptea de joi spre vineri până la ora 23:59, prin platforma PayU, s-au tranzacționat 157 de milioane de lei, cu 43% mai mult decât anul trecut.

Asta înseamnă că românii au cheltuit 33,6 de milioane de euro de Black Friday în magazinele ale căror plăți cu cardul sunt procesate de PayU. Cele 33,6 de milioane de euro reprezintă doar plățile cu cardul, nu și pe cele ramburs care sunt majoritare.

Pe de altă parte, în doar 24 de ore eMAG, a vândut de 459 de milioane de lei, adică undeva peste 98 de milioane de euro. 34% din acestă sumă a fost achitată cu cardul, iar restul ramburs. În acestă perioadă, retailerul a vândut 1,3 milioane de produse, iar majoritatea vizitelor pe site au venit de pe smartphone (77%). În cele 24 de ore, platforma a fost vizitată de 9,5 milioane de ori.

Dacă ne uităm la toate cumpărăturile online – plătite atât online, cât și cu numerar la livrare, atunci PayU estimează că valoarea totală a tranzacțiilor realizate în ziua de Black Friday a depășit un miliard de lei, adică peste 214 milioane de euro.

Care au fost cele mai căutate produse pe eMag

Produsele pentru casă și îngrijirea casei au fost cele mai căutate, eMAG a vândut peste 155.000 de astfel de produse. În top au urmat electrocasnicele mici (peste 113.000), produsele de îngrijire personală (peste 67.000), fashion (peste 61.000) și televizoare (peste 52.000).

Cele mai mari comenzi de pe eMAG au venit din București, una de 146.760 de lei, a doua de 129.600 de lei, iar locul trei este ocupat de o comandă din Bragadiru cu 96.998 de lei.

În Chiajna s-au cumpărat cele mai multe produse per 1000 de locuitori, adică în jur de 304, apoi în Popești-Leordeni (236) și Bragadir (213).

Pe lângă produsele tradiționale, pe platformă s-au vândut 139 de mașini, 5,7 kg de aur, 584 de bilete la evenimente, 386 de pachete de servicii medicale și aproape 2500 de nopți de cazare.

De asemenea, numărul tranzacțiilor în ziua de vineri a depășit pragul de 235.000, un avans de 60% față de perioada similară de anul trecut.

Cele mai comandate produse, și plătite cu cardul, vin din categoriile: IT&C, bijuterii, fashion, turism și asigurări. Cea mai mare tranzacție înregistrată în platforma PayU a fost de 129.635 de lei (aur), urmată una de 48.881 de lei (echipamente și accesorii foto) și a treia ajunge la valoarea de 46.970 de lei (produse IT&C).

De unde s-a cumpărat cel mai mult (nu, nu doar România) de Black Friday

Cele mai multe plăți au fost efectuate de persoane din România, apoi din Marea Britanie, Ungaria, Germania.

Până la ora 16:30, valoarea medie a coșului de cumpărături a fost de 692 de lei, cu 10% mai mic față de anul trecut când a fost 769 de lei.

Ponderea plăților cu cardurile în rate fără dobândă este de 25%.

Pe foto-video, cele mai mari creșteri au fost înregistrate de categoriile: action camera (+95,7%), accesorii foto (+52%) si aparate mirrorless (+30%). Aparatele compacte și camerele video au înregistrat scăderi de 29%, respectiv 20,5%.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI