15 iul. 2018 | 11:53

Cum arată cea mai tare mașină sport de care n-ai auzit niciodată 

ACTUALITATE
Cum arată cea mai tare mașină sport de care n-ai auzit niciodată 

Bristol Fighter ar putea fi mașina visurilor tale, dar, cu siguranță, n-ai auzit vreodată de ea. Este o mașină sport și ar putea concura cu brandurile de top.

Partea cea mai stresantă a mașinilor sport este că nu mai sunt atât de rare ca pe vremuri. Dacă în urmă cu 50 de ani, oricine întorcea capul pe stradă după un bolid de lux, azi, nu prea mai e nimic neobișnuit să vezi așteptând la stop un Porsche, un Mustang sau orice altceva. De fapt, aceste mașini au devenit atât de comune, că nici măcar ca șofer nu te mai poți mândri cu ele, pentru că nu vei mai impresiona prea multă lume.

Dar ce-ar fi dacă te-ai plimba pe stradă cu un Bristol, un brand de care românii, în mare parte, sigur n-au auzit. În perioada 2004 – 2011, au fost produse doar 13 modele, iar asta o face una dintre cele mai rare mașini din lume.

bristol fighter

Ca multe alte branduri de acest gen, Bristol își are originea într-o veche fabrică de aeronave, din 1918, numită  Bristol Aeroplane Company. 30 de ani mai târziu, uzinele Bristol au produs și primul automobil, Bristol Monocar. Fabrica era situată, unde altundeva, dacă nu în Bristol, Marea Britanie.

Bristol a fost o companie care a menținut numărul unităților la cote scăzute, dar calitatea la cote înalte. În lco să producă mult și prost, Bristol a preferat să producă mai puțin, dar cu cât mai multă atenție la detalii. Și asta o distinge de alte branduri auto istorice de top pe care azi le considerăm cele mai bune.

bristol fighter

Bristol Fighter este echipat cu un motor V10 Viper de 8 litri, care poate propulsa mașina până la o viteză de 320 km/h, performanță care o plasează în rândul celor mai rapide mașini din lume.

Modelul pare să arate mai bine odată ce “îmbătrânește”. Unul dintre avantajele sale pe care le simți în timpul condusului e că Bristol Fighter e mai mic decât rivalii săi din aceeași categorie, care tind să fie tot mai masivi, pe măsură ce timpul trece.

Pentru că e o mașină exclusiv englezească, Bristol are volanul pe dreapta, deci n-ar fi potrivită pentru orice tip de șosele.

bristol fighter

Interiorul este unul clasic, cu piele și metal, care-ți dă încă de la prima urcare în mașină de lux și calitate. Cea mai frumoasă parte a interiorului e că păstrează elemente din trecutul aeronautic al companiei. Chiar ai impresia că te afli la bordul unei aeronave, iar unele controale și indicatoare sunt situate pe plafon, la mijloc, ceva ce nu vezi la nicio mașină sport contemporană.

Vizibilitatea sporită este un alt atuu al lui Bristol și dacă ești un împătimit al tehnicii, dispunerea pieselor care alcătuiesc diversele sisteme de la motor, te vor fascina, pentru că oferă mai mult un design exotic, decât unul comercial. Iar asta nu e tot, ușile se deschid în sus, pentru a întregi aspectul său futurist.

bristol fighter

Azi, deja nu mai este prea cunoscută în lume. Doar 13 modele mai există, iar unul ajunge la suma de peste 200.000 de euro. Un preț mare, dar, totuși, mult mai mic pentru ceea ce oferă, luând în considerare mașinile sport rivale.