24 mai 2018 | 17:41

Românul care i-a condus pe alții la moarte cu un live pe Facebook nu e excepția

ACTUALITATE
Românul care i-a condus pe alții la moarte cu un live pe Facebook nu e excepția

Nouă români au murit în Ungaria după ce șoferul care îi aducea înapoi acasă a făcut un live pe Facebook în timp ce era la volan.

Conform experților, folosirea telefonului la volan crește riscul unui accident de până la 23 de ori, după cum relatează Digi 24. În România, riscul unui accident de mașină este de 80 de victime la un milion de locuitori.

Cazul din Ungaria nu este, din păcate, singular. De multe ori, oamenii pierd orice simț de autoconservare, totul pentru a face un selfie sau un live perisabil pe Facebook. Moda este veche și nu dă semne să dispară.

Cu 10 ani în urmă, un șofer de TIR din România a ajuns faimos pe internet, după ce s-a filmat dansând frenetic în cabina vehiculului în timp ce conducea. Cumva, nu a produs vreun accident.

În 2017, două tinere din Cehia transmiteau live pe Facebook călătoria lor cu mașina. Șoferița conducea cu 120 de kilometri pe oră când a intrat într-un parapet. Întreaga scenă a fost surprinsă de prietena ei, care a filmat totul. Dintre cele două, doar șoferița a scăpat cu viață.

Tot în 2017, o șoferiță din Rusia transmitea live pe Facebook drumul ei cu mașina. O privire de câteva secunde către telefon a fost suficientă pentru a o distrage pe tânără de la drum și a provoca accidentul.

În 2018, două cazuri din India care arată pericolul neatenției cauzate de telefoane au făcut înconjurul internetului. Primul implică un bărbat care a vrut să se filmeze aproape de un tren care circula cu mare viteză. Din nefericire, a calculat distanța prost, iar locomotiva l-a lovit fără milă. Al doilea caz include o mamă care încerca să își facă un selfie cu soțul ei pe scările rulante, iar din neatenție, și-a scăpat bebelușul de zece luni din brațe. Medicii nu au putut să îi salveze viața celui mic.

Data viitoare când ți se pare o idee bună să combini condusul cu telefonul, amintește-ți cât de greu este să te concentrezi să trimiți mesaje când ești un simplu pieton. O campanie de atenționare ilustrează perfect pericolele: