24 apr. 2018 | 10:19

Un BMW pentru Ceaușescu. Ce mașină folosea Valentin prin București

ACTUALITATE
Un BMW pentru Ceaușescu. Ce mașină folosea Valentin prin București

Nicolae și Elena Ceaușescu au avut trei copii: Nicu Ceaușescu, Valentin Ceaușescu, Zoia Ceaușescu. Răsfățatul familiei era Nicu Ceaușescu, însă și Valentin (singurul care mai este în viață) a avut parte de o viață frumoasă. Înainte de Revoluția din 1989, Valentin putea fi văzut pe străzile din București la volanul unui automobil marca BMW, o raritate pentru România comunistă.

Fiul fostului dictator Nicolae Ceauşescu, Valentin (70 de ani), a fost posesorul unui superb BMW pe care l-a achiziționat la finele anilor ’60, pe vremea în care era student la Londra. Ulterior, mașina a ajuns în posesia unui colecționar din România.

Proprietarul de acum al mașinii este Florin Petrescu. Mașina a fost, inițial, cumparată de un prieten care a încercat să o restaureze. Când n-a mai avut bani, a cumpărat-o PetrescuEl este și un fan al mașinilor BMW vechi, așa că a venit la fix. Poate și mai bine că se potrivește cu povestea lui Valentin Ceaușescu.

Automobilul cu două locuri a avut nevoie de o investiție majoră și i-a reparat frânele, întreaga instalație electrică, a refăcut carburatorul și a înlocuit portierele.

Mașina lui Nicolae Ceaușescu, abandonată pe străzile Capitalei

Altfel, nu toate mașinile ce au aparținut familiei Ceaușescu au norocul BMW-ului. Un automobil care i-a aparținut cândva lui Nicolae Ceaușescu, și care ar fi fost vândut în 2014 la o licitație cu 37.000 de euro, zace abandonat prin București. Este vorba despre un model Khodro Paykan pe care dictatorul l-a primit cadou de la conducătorul Iranului în 1974.

După evenimentele din anul 1989, mașina a ajuns în posesia statului. 15 ani mai târziu, modelul Paykan Hillman-Hunter ar fi fost vândut la licitație pentru suma de 37.000 de euro și ar fi fost achiziționat de un cuplu din Germania. În mod ciudat, însă, automobilul ruginește de câțiva ani buni pe străzile Capitalei.

Totodată, Nicolae Ceaușescu a mai deținut o Dacia 2000 fabricată special pentru el. Aceasta era inspirată de Renault 20. Pentru vremea în care a fost construită (anul 1981), mașina avea dotări futuriste. Aceasta avea viteza maximă de 175 km/oră, cu un motor de 2.200 centimetri cubi și era dotată cu un fel de pilot automat.