Adevărul despre închiderea Cambridge Analytica, coșmarul Facebook
Compania Cambridge Analytica continuă să surprindă media. Aceasta și-a anunțat lichidarea, dar nu e chiar ceea ce pare.
Decizia vine ca urmare a scandalului Facebook, în care Cambridge Analytica a colectat date de la 87 milioane de utilizatori și după audierile lui Mark Zuckerberg din Congres. Însă lumea nu va scăpa atât de ușor de compania care a provocat scandalul de proporții. Documentele oficiale arată că această „închidere” este una temporară, deoarece Cambridge Analytica va lansa o nouă firmă cu un brand mai puțin toxic.
Anunțul a fost făcut pe data de 2 mai, atunci când grupul SCL Elections care deține compania, a anunțat că va demara procedurile pentru intrarea în insolvență.
Oficiali au declarat că, în ultimele luni, Cambridge Analytica a fost centrul acuzațiilor nefondate și, în ciuda eforturilor companiei de a corecta asta, a fost viciată pentru activități care sunt legale și acceptate pe scară largă. Compania mai spune că aceste activități sunt standard atât în arena politică, cât și în cea comercială.
Deși Cambridge Analytica spune că se retrage din Marea Britanie și SUA, există deja unele indicii că aceasta se va rebrandui sub un alt nume. În registrul oficial al companiilor și organizațiilor din Marea Britanie, Companies House, este menționată o companie activă numită Emerdata Limited.
Aceasta are același sediu și este condusă de o mare parte de manageri și investitori ai Cambridge Analytica. În plus, compania este descrisă ca o organizație de „procesare a datelor și a altor activități conexe”.
În ceea ce privește conducerea, de exemplu, Dr. Alexander Taylor a fost numit director al Emerdata pe 28 Martie. Acesta a fost CEO și expert al datelor la Cambridge Analytica. De asemenea, Julian Wheatland este un director al companiei, care ocupă aceeași funcție și în cadrul SCL.
Pe lângă aceștia, Jennifer și Rebekah Mercer sunt direcori ai Emerdata și sunt ficele omului de afaceri Robert Mercer, care a înființat Cambridge Analytica. Deci, se pare că închiderea companiei nu este o catastrofă ci, mai degrabă, un exercițiu de marketing.