Mașina futuristă Byton vrea să concureze cu Tesla
Foști angajați BMW și Apple au creat o mașină futuristă, pe care au prezentat-o ca fiind „adevărata mașină a viitorului”. Tesla are câteva lucruri de învățat de la ea.
The Byton, compania care oferă șoferilor tablouri de bord cu touchscreen, arată ce ar trebui să simți atunci când te urci într-o mașină. În timp ce pe hârtie mașina electrică nu este chiar o Tesla, în ceea ce privește performanța sau prețul, mașina Byton se detașează considerabil. Prețul de pornire a unei astfel de mașini este de 45.000 de dolari, comparativ cu 35.000 pentru modelul Tesla 3.
Compania din spatele ei speră ca, în viitor, oamenii să aibă mai multă grijă la puterea digitală decât la puterea standard. „Vrem să devenim compania care aduce pe piață prima mașină inteligentă reală”, a spus Carsten Breitfeld, directorul executiv Byton. Mașina futuristă a fost prezentată la ediția CES de anul acesta, din Las Vegas.
Mașina are un ecran digital măricel, care se întinde pe aproape tot tabloul bordului. În timpul zilei este alb, strălucitor, dar noaptea își reglează intensitatea luminii, ca să nu te deranjeze prea tare. Ecranul poate fi controlat prin atingere, voce și chiar și gesturi.
Mai departe, în mijlocul volanului se găsește încorporată o tabletă, în timp ce pe spatele scaunelor din față se găsește un ecran suplimentar. Ecranul principal poate afișa cam orice, de la clipuri video, calendare, hărți, până la date de sănătate.
În timp ce stai în mașină și te pregătești de drum, camerele interne vor determina cine ești, îți va încărca profilul și te va ajuta să stai comod, ajustând poziția scaunului, plus altele. Mai mult, atunci când staționezi sau aștepți pe cineva, scaunele din față se pot întoarce unul spre celălalt, într-o poziție numai bună pentru socializare.
Se prea poate ca interfața mașinii futuriste să fie una dintre cele mai sofisticate de până acum. Compania crede că, la fel ca smartphone-urile pe care oamenii le dețin, majoritatea consumatorilor vor achiziționa lucruri care țin mai mult de software decât de specificațiile de viteză.