13 iun. 2018 | 18:55

Cât cântărește motorul celei mai rapide mașini din lume

ACTUALITATE
Cât cântărește motorul celei mai rapide mașini din lume

Bugatti Chiron încă este considerată cea mai rapidă și mai puternică mașină sport a momentului. Dar, pe lângă putere, motorul său mai are o caracteristică unică.

Experții și pasionații de mașini sport văd în Bugatti Chiron o minune inginerească. Dincolo de designul superb, Chiron ascunde sub capotă un monstru. Motorul W16 are o impresionantă putere de 1.500 de cai putere, performanță care n-a fost, deocamdată, atinsă de alte mașini din aceeași gamă.

Motorul de pe Chiron este mai puternic decât al modelului predecesor, Bugatti Veyron, care are 1.000 de cai putere, dar motorul lui Chiron nu este substanțial mai mare, chiar dacă dezvoltă o forță mult mai mare. În consecință, cam cât crezi că ar cântări un motor capabil să tracteze o aeronav mare? O tonă? Ești pe-aproape.

Dacă mașinile sport au platformă și caroserie cât mai ușoare posibil, motoarele sunt adevărate pietroaie pe care nu le poți cârmi decât cu macarale. Motorul lui Chiron are peste 500 de kilograme, dar, cu toate pare o greutate enormă transpusă într-o singură piesă, nu este nici pe departe atât de greu pe cât te-ai aștepta, pentru forța pe care o ascunde.

Să trecem în revistă câteva date: Motorul în sine cântărește 436 de kilograme. Transmisia ajunge unde până la 124 de kilograme. În total, întregul sistem care o pune în mișcare cântărește 560 de kilograme, deci mai mult de jumătate de tonă. Numai motorul cântărește cât un Caterham, vehicul vechi de curse.

Și, după cum spuneam, ți se pare o greutate enormă? Pare, dar nu e, repet. Motorul unui Chevy LS9 are 638 de cai putere, un adevărat bizon pe roți, sau un rinocer și totuși, greutatea lui atinge 531 de kilograme, aproape cât motorul lui Chiron.

Bugatti Chiron are de două ori și încă ceva mai mulți cai putere, dar motorul este doar cu 29 de kilograme mai greu.
Și acum, o comparație. Motorul lui Bugatti Chiron este la fel de greu cât un dugong (mamifer marin de talie mare), cât un LaFerrari tăiat în jumătate sau cât un avion utilitar model mai vechi.

Cum poate Bugatti Chiron să fie cea mai rapidă și mai puternică mașină din lume cu asemenea greutate în „pinare”? Păi de-aia e considerată o minune inginerească.