Battlefield V îți arată de ce ai nevoie de placa video GeForce RTX 2080
Nvidia a anunțat cu surle și trâmbițe abilitățile noilor sale plăci video GeForce RTX 2080, dar abia într-un joc precum Battlefield V înțelegi în practică avansul tehnologic din spate.
Întreaga campanie de marketing a celor de la Nvidia din jurul plăcilor video RTX 2000 gravitează în jurul un tehnologii revoluționare intitulate ray-tracing. Respectiva metodologie de randare facilitează afișarea unor reflexii surprinzător de naturale, combinate cu alte efecte cinematice care te lasă cu gura căscată.
Am aflat primele detalii despre ray-tracing în urmă cu câțiva ani, dar abia într-o demonstrație cu un joc pe care îl știi și îl aștepți, înțelegi beneficiile practice ale unor noi soluții de randare pentru efecte vizuale.
Demonstrația din Battlefield V de mai sus ilustrează mai multe scene în care toate poveștile inginerilor Nvidia prind viață. Dintr-un punct de vedere, astfel de scene îți arată că ne apropiem din ce în ce mai mult de fotorealism în jocuri și de generarea unor experiențe vizuale care se apropie similare cu filmele de la Hollywood.
Clipul de mai sus menit să evidențieze aplicabilitatea tehnologiei de ray-tracing include mai multe scene încărcate de reflexii complexe. În momentul în care optezi pentru vechea tehnică de randare intitulată Screen Space Reflection, este evident că dezvoltatorii aveau parte de niște limitări comparativ cu ce poți ilustra grafic folosind ray-tracing.
Nvidia a colaborat cu dezvoltatorii de la Dice pentru realizarea clipului și pentru ilustrarea în mod practic a diferențelor vizuale pe care le vor putea observa jucătorii în timpul sesiunilor de gameplay.
În final, reflexiile din explozii sunt randate pe mașini, tancuri și alte obiecte înconjurătoare cu un grad sporit de precizie și realism. Vizual, arată mult mai bine. Flăcările și exploziile se vor vedea în maniera potrivită până și pe partea metalică a armelor din mână, în timp ce părțile din lemn ale acelorași arme vor difuza strălucirea exploziilor.
Conform experților, tehnologia ray tracing ar putea fi cel mai mare salt tehnic din ultimul deceniu în materie de randări computerizate. Rămâne să vedem câte jocuri vor profita de ea. Momentan, lista include titluri precum Battlefield V, Assetto Corsa Competizione, Control, Enlisted, Justice, Atomic Heart, JX3, MechWarrior 5: Mercenaries, Metro Exodus, ProjectDH și Shadow of the Tomb Raider.