Apple nu mai vrea să știi câte produse vinde ca să nu mai piardă miliarde
Apple a dezvăluit rezultatele financiare pentru al patrulea trimestru fiscal al anului și a depășit așteptările analiștilor. Chiar și așa, acțiunile companiei au scăzut cu 7% astfel valoarea companiei a trecut sub pragul de 1 trilion de dolari.
Compania americană a înregistrat venituri și un profit mai mare decât cel așteptat, dar a vândut mai puține iPhone-uri decât preconizau analiștii. Apple a livrat 46,8 milioane de unități, iar așteptările erau de 47,5 milioane de unități. Totuși, Apple a reușit să păstreze prețul mediu sus, 793 de dolari per produs versus 750 de dolari, cât erau așteptările.
Chiar și așa acțiunile companiei au scăzut, iar atunci când valorezi 1 trilion de dolari și cele mai mici scăderi înseamnă pierderi uriașe. Cele 7 procente s-au tradus în pierderi de peste 50 de miliarde de dolari.
Pentru perioada sărbătorilor, Apple ar vrea să aducă acasă între 89 și 93 de miliarde de dolari, tot sub așteptările analiștilor. Divizia de servicii a companiei a crescut cel mai mult comparativ cu trimestrul anterior, inregistrând un plus de 17%. Divizia de servicii, ce include vânzările de aplicații, jocuri și abonamente, a generat 10 miliarde de dolari.
Interensant este că Luca Maestri, CFO-ul Apple, a spus că Apple nu va mai dezvălui numărul de iPhone-uri, iPad-uri și Mac-uri vândute. „După cum am demonstrat în ultimii ani, numărul de unități vândute într-o perioadă de 90 de zile nu este neapărat reprezentativ pentru puterea business-ului nostru”.
Tim Cook, șeful Apple, în stilul clasic, a făcut o comparație cu un mers la cumpărături printr-un supermarket. „Nu contează câte obiecte ai în coș în ceea ce privește valoarea întregului coș”. Prin această comparație, Cook continuă să sublinieze strategia companiei din ultimii ani: pe măsură ce vânzările de noi produse scad se cresc prețurile pentru ca veniturile și profiturile să rămână ridicate.
În același timp, compania nu vrea să se mai concentreze atât de mult pe vânzarea de hardware, ci și pe creșterea veniturilor din servicii precum Apple Music.