04 sept. 2018 | 14:30

Apple vrea să îți vândă ochelari cum a încercat Google și a eșuat

ACTUALITATE
Apple vrea să îți vândă ochelari cum a încercat Google și a eșuat

Apple a început să trimită invitații pentru evenimentul pe care-l va organiza pe 12 septembrie. E vorba de iPhone și, foarte probabil, trei modele noi, un ceas Apple și poate un nou iPad. Asta nu înseamnă că nu lucrează și la alte produse.

iPhone-ul este cel mai bine vândut produs al Apple, dar compania caută să dezvolte și alte noi produse care să-i asigure succesul în viitor. Unul dintre acestea pare a fi o pereche de ochelari pentru realitate augumentată.

Potrivit unui articol de pe blogul Thinknum, Apple a început să angajeze din ce în ce mai mulți oameni pe posturi care au de a face cu realitatea augumentată. În august a apărut un anunț pentru un „inginer aplicații AR”, iar în alte două săptămâni alte cinci slujbe care conțineau cuvintele cheie „AR application” au mai apărut.

Bineînțeles, cei de la Apple nu au spus nimic despre un nou produs pentru realitate augumentată, însă aceste anunțuri de slujbe au apărut la scurt timp după ce a fost dezvăluit faptul că Apple a cumpărat un start-up care are tehnologia de a prouduce „lentile subțiri pentru ochelari inteligenți”.

Compania nu a dorit să comenteze de ce a cumpărat Longmont sau ce vrea să facă cu tehnologia startup-ului.

Google a încercat prima dată piața ochelarilor inteligenți și cu informații augmentate în 2012. Glass a fost însă un proiect eșuat. Perechea de ochelari costa prea mult și oferea prea puțin. În special, nu oferea autonomie. Au trecut șase ani însă și dacă Apple va lansa așa ceva, cel mai probabil o va face în 2020 sau după.

În același timp, Apple investește din ce în ce mai mult în cercetare și dezvoltare în speranța de a găsi un alt produs de succes. De exemplu, în trimestru încheiat în iunie 2018, Apple a cheltuit 3,7 miliarde de dolari pe cercetare și dezvoltare, adică mai mult decât a cheltuit tot anul 2012 pe un astfel de segment.

De notat este și că Apple caută un arhitect de produs pentru Apple Maps, ceea ce înseamnă că poate am putea vedea o pereche de ochelari de realitate augumentată care să-ți ofere indicații rutiere și pe unde să te deplasezi.