Apple nu se îmbogățește din HomePod, dar speră să vândă multe
Apple și-a lansat de curând prima boxă inteligentă intitulată HomePod. Deși este mai scumpă decât creațiile concurenței, se pare că și costurile de producție sunt mai mari.
Piața de boxe inteligente a explodat în ultimul an. Tot mai mulți giganți din tech și-au propus să-ți aducă aducă în casă un gadget dotat cu un asistent virtual care să-ți răspundă la întrebări și să execute diverse sarcini. În funcție de afinitățile tale pentru diferite ecosisteme și platforme software, poți opta pentru boxe cu Alexa, Google Assistant sau Cortana.
Apple a intrat destul de târziu în horă cu al său Apple HomePod. Creația ilustrată în imaginea de mai sus vine preinstalată cu Siri și, conform celor mai multe review-uri, se aude impecabil. Unii s-au aruncat la a afirma că este o boxă pentru audiofili, pentru că nu deformează deloc frecvențele înalte sau joase în raport cu conținutul audio original.
Pentru a ieși însă în fața unor boxe precum Google Home Max sau Amazon Echo, Apple HomePod costă 350 de dolari în magazine și nici nu este foarte ieftină de produs. Conform unui raport publicat de Bloomberg, pornind de la o analiză a celor de la TechInsights, gigantul din Cupertino plătește aproximativ 216 dolari pentru realizarea fiecărui HomePod. Acea estimare nu ia în calcul investițiile fabuloase pe care Apple le face în cercetare și dezvoltare, dar ar trebui să te ajute să înțelegi mai bine care este cota de profit orientativă.
Raportând valoarea estimată pentru HomePod la celelalte gadgeturi ale companiei, inclusiv cel mai recent iPhone X, este evident că Apple și-a micșorat semnificativ cota de profit pentru prima sa boxă inteligentă cu Siri. Dacă prețul de producție de 216 dolari se dovedește a fi adevărat, Apple încasează 38% profit net pentru fiecare boxă. Acest procent este în contrast cu valoarea vehiculată pentru fiecare iPhone X livrat la utilizatori. În cazul celui mai scump smartphone ieșit din Cupertino, se estimează că profitul este de 64%.