Apple nu mai vrea să-ți vând aplicații, ci să ți le închirieze
Apple vrea ca dezvoltatorii de aplicații să nu-ți mai vândă jocuri sau aplicații ci să ți le închirieze. Motivul este simplu: să curgă și mai mulți bani.
Apple a invitat un număr de dezvoltatori de aplicații iOS la o întâlnire în New York anul trecut unde a vrut să-i convingă că este mai bine să nu le mai vând aplicații utilizatorilor, ci să-i facă să se aboneze. După întâlnire, producătorul de iPhone-uri le-a recomandat acestora să dezvolte mai multe soluții de abonare.
Modelul de taxare continuă este un model de business mai sustenabil decât vânzarea (o singură dată) a unui produs sau decât reclama. De ce este interesată Apple cum își vând dezvoltatorii produsele? Pentru că vrea mai mulți bani. Compania ia 20% din fiecare abonament plătit de un utilizator pentru o aplicație sau joc. Mai mulți abonați, mai mulți bani pentru Apple.
Se pare că întâlnirea a dat roade, deoarece compania din California a raportat trimestrul trecut că veniturile din abonamente au crescut cu 95% față de aceeași perioadă a anului anteriror.
„Veniturile din abonamanente sunt seminificative și cresc considerabil. Mai mult, numărul de aplicații care oferă abonamente continuă să crească. În acest moment, există aproape 30.000 de aplicații în App Store pentru care utilizatorii pot plăti abonamente”, a spuns Tim Cook într-un anunț către investitori.
Un exemplu în acest sens este Microsoft Office 365. Dacă vrei să instalezi pe iPad doar Word sau Excel nu vei putea. În schimb, poți achiziționa pachetul complet pentru 70 de dolari pe an sau pentru șapte dolari pe lună.
Există și beneficii pentru deținătorii de iPhone. Da, plătesc mai mult pe o aplicație dacă abonamentul este lung, dar asta înseamnă și că dezvoltatorul va fi mai predispus să întrețină aplicația și să-i adauge noi caracteristici și opțiuni. În același timp, dacă ai nevoie de o aplicație doar pentru un scurt timp atunci poți plăti doar o lună apoi să renunți.