Avionul viitorului te va ajuta să-ți faci vacanțele în spațiu
Aeronava care promite să revoluționeze turismul și să ducă oamenii în orbită la o viteză de cinci ori mai mare decât a sunetului ar putea intra în funcțiune din 2025.
Aeronava se numește Skylon și are un motor care „respiră aer” care poate ajunge la atmosfera Pământului în numai 15 minute. Ulterior, va trece la modul rachetă pentru a rămâne în orbită, potrivit Reaction Engines Limited (REL). Cei de la REL speră să întreacă NASA în misiunea de a construi prima aeronavă hipersonică.
REL a anunțat noi investiții în valoare de 37 de milioane de dolari în tehnologiile lor, de la companii precum Boeing și Rolls Royce. Bugetul totual ajunge acum undeva la 140 de milioane de dolari. Astfel, dacă trece cu bine de testele terestre care vor începe în 2020, Skylon ar putea avea primul zbor în 2025.
„Rolls Royce și Boeing – astea chiar sunt nume mari și este fantastic să fim în această poziție”, a zis CEO-ul REL, Mark Thomas, pentru BBC. „Rolls sunt super-pozitivi cu privire la tehnologie. Ei vor ca noi să fim independenți și inovativi, și să ne extindem tehnologia cât mai mult posibil. Și Boeing – e uimitor. Ei sunt cea mai mare companie aerospațială din lumea, au decenii de expertiză și planuri de viitor care, pentru noi cu siguranță, vor fi foarte interesante”.
CTO-ul Rolls Royce, Paul Stein, și-a exprimat și el bucuria de a investi în proiectul REL. „Suntem încântați să devenim un investitor strategic în Reaction Engines Limited, o companie inovativă din Marea Britanie care ajută la împingerea limitelor tehnologiilor aviatice”, a declarat Stein. „Dorim în continuare să lucrăm cu REL și să asistăm în dezvoltarea tehnologiei lor, și plănuim să încorporăm această tehnologie în propriile noastre produse viitoare”.
REL dezvoltă motorul Sabre, care va atinge de cinci ori viteza sunetului, de 1,9 kilometri pe secundă, înainte de a trece la modul rachetă pentru restul călătoriei. Configurațiile de zbor pentru rachetă vor permite aeronavei să ajungă la viteze de 8,5 kilometri pe secundă.
Motorul va funcționa prin arderea aerului atmosferic în niște camere de combustie, proces care va genera căldură și va alimenta astfel motorul. Astfel, nu va mai fi nevoie de oxigen lichid și de hidrogen lichid pentru alimentare, așa cum au nevoie aeronavele în prezent.
Mark Thomas a subliniat importanța echipei de lucru în întregul proces. „Avem unii din cei mai talentați ingineri cu care am lucrat vreodată, iar un procent mare din ei sunt femei; și avem un program bun de practică”, a zis el. „Se simte ca și cum suntem o poveste cu vești bune și vreau să rămână așa”.