Prea mulți adolescenți din România habar n-au de ce sunt agresivi pe net
Internetul e, de multe ori, despre glume, atacuri, certuri cu necunoscuți și curiozitate. Un studiu despre adolescenții din România îți arată cum percep ei lumea asta.
Bitdefender a derulat un studiu în rândul tinerilor ca să afle ce înseamnă internetul, și în special rețelele sociale, pentru adolescenți. Așa poți afla că unul din cinci adolescenți hărțuiește pe internet de teamă să nu devină victimă. Totodată, jumătate dintre agresori nu știu de se comportă agresiv pe internet. Dar peste o treime consideră că victima trebuie agresată pentru că o percep enervantă. Alții sunt violenți din dorința de a-și impresiona cunoscuții.
Circa 34% din adolescenții chestionați recunosc că au fost la rândul lor agresori în mediul online. Iar 15% recunosc că au răspuns tot prin mesaje agresive în situațiile în care au fost atacați. Cercetarea a arătat că că patru din cinci adolescenți recunosc că au fost hărțuiți în mediul online. Cei mai mulți au fost ținte directe ale hărțuirii online. Au observat inclusiv schimbări comportamentale involuntare care au urmat agresiunii.
Studiul mai arată că doar unul din trei tineri a povestit unei persoane apropiate despre experiența negativă de a fi hărțuit. Cei mai mulți s-au confesat prietenilor (68%), părinților (27%), fraților (19%) și, mai rar, profesorilor sau autorităților (sub 6%). Cei mai mulți însă au decis să nu povestească despre incident. Astfel, 30% au considerat că nu li se pare important să îi implice și pe alții și 27% nu văd rostul să povestească întrucât nu pot schimba nimic. Îngrijorător e că 8% și-ar dori să vorbească, dar se tem să nu fie judecați din nou.
Dintre tinerii chestionați, 64% din adolescenți regretă că nu au suficientă încredere în ei și 43% și-ar dori să se integreze mai ușor în mediul social. Sunt și 39% din adolescenți care și-ar dori să poată evita comentariile negative ale celorlalți la adresa lor, iar 38% consideră că nu au suficienți prieteni. Într-un mod firesc, 26% și-ar dori să fie mai populari, iar unul din cinci și-ar dori să primească mai multe reacții (like-uri sau comentarii) la postările de pe rețelele sociale.