Cum plănuiește Google să-ți ia bani pe aplicațiile de Android
Cele mai multe aplicații din magazinele virtuale Apple și Google au început să adopte un model de monetizare pe bază de abonament. În curând însă, întregul Play Store ar putea funcțione printr-o subscripție.
Trecând peste câteva servicii de streaming renumite, majoritatea magazinelor de conținut digital funcționează pe sistem a la carte. Te bucuri de o ofertă surprinzător de diversificată și te arunci la achiziția produselor care te interesează, indiferent dacă este vorba de filme, melodii, jocuri video sau diverse utilitare.
În contextul în care mulți dintre noi s-au obișnuit să plătească o taxă lunară pentru a se bucura de cele mai noi filme de pe Netflix, se pare că vom aplica aceeași rețetă pentru aplicații. Din câte se pare, cei de la Google cochetează serios cu adoptarea unui astfel de model de business pentru Google Play Store.
Primele referințe către un așa numit Play Pass au fost identificate de către cei de la XDA Developers. În mod evident, momentan este vorba de zvonuri și nu au fost confirmat de către vreun oficial de la Google. Cu toate acestea, având în vedere că Microsoft a aplicat un principiu similar cu jocuri de console prin intermediul Xbox Game Pass, nu e deloc exclus să vedem rețeta similară aplicată de Google.
Cel mai probabil, nu va fi vorba de o taxă unică pentru accesarea tuturor jocurilor și programelor din Google Play Store. În schimb, investiția lunară respectivă se va reflecta în instalarea unui număr destul de stufos de jocuri și programe premium.
Nu este foarte clar cum ar putea funcționa un asemea mecanism pe termen lung sau cum vor fi stabilite aplicațiile care vor fi incluse în abonament, dar ideea nu este rea pentru dezvoltatori. Giganți precum Adobe sau Microsoft au dat lovitura prin implementarea sistemului detaliat mai sus. Până și Apple încurajează dezvoltatorii să treacă la plata pe abonament cu aplicațiile lor premium.