Adevărata revoluție în tehnologie: va fi invizibilă și te va cunoaște (aproape) perfect
Asistăm la o revoluție în tehnologie. Oamenii vorbesc, dispozitivele ascultă, iar totul devine o „plasă“ imensă și invizibilă de gadgeturi.
Vrei ceva, scoți telefonul, cauți, găsești, cumperi sau mergi în direcția respectivă. Așa este internetul acum, așa funcționează tehnologia. Ai un telefon, o conexiune la mediul online și e nevoie din partea ta de un input fizic. Viitorul arată însă diferit. Totul începe din America, cel puțin așa cum o arată statisticile, iar pentru acest viitor trebuie să ne pregătim cu toții.
În prezent, asistentul vocal Alexa de la Amazon are în jur de 25.000 de aptitudini vocale, dintre care doar un procent mic este branduit. Însă acest lucru este pe cale să se schimbe, pentru că în următorii ani, vocile brandurilor vor deveni din ce în ce mai puternice. Și vor fi constant în viața noastră, chiar dacă nu ne vom da seama.
Conform Google și Bing, una din patru căutări este realizată prin vorbit, nu prin scris, iar în 2020 am putea ajunge la una din două căutări, potrivit comScore. Tot atunci, boxe inteligente ca Echo vor „intermedia“ aproximativ șapte miliarde de dolari în vcommerce (tranzacții prin voce – voice commerce). Apoi, cu doar câteva cuvinte, utilizatorii pot comanda un Uber sau o pizza imediat. Fanii Echo pot să îl întrebe pe Patrón cum se prepară un cocktail, să consulte Tide cu privire la petele greu de scos sau să ceară o rețetă pentru masa de seară de la Nestlé.
Această „plasă“ se extinde atât prin capabilități, cât și prin branduri, iar pas cu pas le vei vedea și în Europa, și în România. De exemplu, Amazon și-a dublat selecția de butoane Dash valabile în Marea Britanie pentru abonații Prime, ajungând la mai mult de 100. Acest lucru se întâmplă la doar un an de lansarea butonului, care le permite oamenilor să comande din nou un anumit produs din piața online prin simpla apăsare a unui buton, potrivit Tech Crunch.
Amazon a spus că în jur de 160.000 de cafele și aproape 300.000 role de hârtie igienică au fost livrate prin intermediul butoanelor Dash. Așadar, Amazon – care are și asistent vocal și butoane – s-a poziționat cel mai bine și conduce când vine vorba de tehnologie. Urmează Google, Microsoft și alții. De unde și fuga tot mai mare a Samsung de a-și promova asistentul digital. Vom trăi, așadar, într-o lume ca un motor de căutare, doar că lumea aceasta va ști cine suntem, ce preferăm, câți bani avem pe card și, mai ales, ce anume ne face să cumpărăm mai mult.