Samsung aduce realitatea virtuală la Săptămâna Modei
Moda și tehnologia sunt două industrii care s-au tot intersectat în acești ani, dar în afara termenului hibrid ”moda tech”, cele două au întâmpinat dificultăți în a se împrieteni.
Firmele care creează dispozitive tehnologice par a fi tot mai dispuse să colaboreze cu tot felul de domenii, pentru a ajuta la crearea instrumentelor care să ușureze munca oamenilor. În modă, pe de altă parte, nu au existat contribuții notabile în acest sens.
Amintim totuși că au mai existat câteva colaborări între reprezentanți ai celor două domenii. Spre exemplu, am menționat într-o știre anterioară de intenția celor de la Google de a colabora cu H&M pentru a crea haine personalizate pentru utilizatorii de smartphone-uri.
Samsung, deși poate nu este prima companie care ne vine în minte când ne gândim la modă, a avut o prezență și o implicare destul de activă și consistentă la Săptămâna Modei în New York în ultimele câteva sezoane. Cu toate că implicarea de până acum a fost din perspectiva unui sponsor, noile știri ne informează de un posibil angajament al celor de la Samsung, față de Săptămâna Modei, care se desfășoară în luna februarie, conform Fortune.
Contribuția nu este una minimală, și se zvonește lucrarea la o platformă tehnologică avansată care are la bază realitatea virtuală. „Credem că există o oportunitate mare pentru realitatea virtuală în industria modei, fie că avem în vedere un eveniment privat, precum acesta, fie că ne gândim la oferirea unei experiențe de acest gen consumatorului obișnuit”, afirmă Minson Chen, manager de la Samsung, responsabil de crearea unor alianțe cu alte companii.
O alianță de acest gen nu poate crea decât oportunități pentru ambele industrii implicate. Realitatea virtuală le permite creatorilor de modă să cunoască și să înțeleagă preferințele consumatorilor, iar pentru Samsung, o șansă de o asemenea amploare nu poate decât să-i crească prestigiul la nivel global și să faciliteze crearea unor noi legături.
Producătorii de electronice s-au aliat cu FTL Moda, o firma care organizează Săptămâna Modei, pentru a pune la cale o prezentare de modă care este în totalitate digitalizată. Inspirați de tema „Visând Italia”, aceștia s-au ocupat de realizarea filmului în capitala modei din Italia, Milan, la începutul lunii februarie.
Ideea din spatele colaborării este de a împărtăși experiența unui spectacol de modă din perspectiva unui participant din primele rânduri. Astfel, în loc să stea înghesuiți unii într-alții de-a lungul scenei, participanții vor putea dispune de echipamentul pentru realitatea virtuală a celor de la Samsung, care le va permite să vadă de aproape ultima colecție lansată și detaliile cu privire la fiecare aspect în parte. De asemenea, evenimentul va include în culise un soi de muzeu cu panouri și manechine digitale și ecrane care vor afișa colecția creatorului de modă.