Problemele cu Tesla sunt la fabrică, nu pe șosele: numeroase accidente confirmă un trend trist
Rata accidentelor de la fabricile Tesla scoate la iveală presiunea foarte mare de a produce un număr important de autovehicule electrice într-un timp scurt.
Majoritatea studiilor au arătat că Tesla nu poate produce mașini pe cât de repede le poate vinde. Asta nu înseamnă însă că nu încearcă, iar de cele mai multe ori, practicile agresive de producție se reflectă în numeroase accidente de muncă. Condițiile improprii de muncă de la fabrica gigantului american au fost dezbătute în numeroase situații, dar o nouă analiză asociază niște cifre cât se poate de clare acelei situații îngrijorăoare.
Pornind de la trei ani de rapoarte înaintate de către Tesla autorităților americane, presiunea din uzină a atins un prag îngrijorător în ultima perioadă. Aceasta este derivată din iminenta lansare a Model 3 combinată cu eforturile unui număr mare de angajați de a crea un sindicat. Din păcate, procedura de realizare a unui sindicat în SUA este atât de complexă, încât sunt șanse foarte mici să se materializeze prea curând.
Agenția Worksafe pentru promovarea unor condiții de muncă fără riscuri a ajuns la concluzia că în 2014 și 2015, numărul accidentelor de muncă de la fabrica Tesla din Fremont California a fost cu mult peste media din industrie. Pornind de la rapoartele obligatorii înaintate de oficialii companiei către Forțele de Muncă ale SUA, se pare că nici în 2016 nu s-a remediat la vreun nivel situația.
Partea cea mai îngrijorătoare a raportului publicat recent de Worksafe constă în punerea sub semnul întrebării a comunicatelor legate de îmbunătățirea condițiilor de muncă la fabrică. Practicile și procedurile din fabrică ar trebui modificate radical, pentru ca benficiile să fie semnificative.
Nu de alta, dar la 10.000 de angajați, rata accidentelor a fost cu 31% mai mare decât media accidentelor înregistrate în SUA în 2015. Nu mai puțin de 8.8 persoane din 100 au suferit un accident într-o formă sau alta, față de media de 6,7%. În 2016, numărul accidentelor a scăzut până la 8,1 accidente pe 100 de muncitori. O alță statistică îngrijorătoare ține de indicele DART al fabricii. Acesta face referire la zilele de concediu fără plată, concediu medical și numărul de transferuri al angajaților. În 2015, indicele DART a fost dublu la Tesla față de orice alte companii din SUA.