Patru mijloace de transport futuriste care nu sunt chiar SF
Viitorul în transporturi nu înseamnă doar automobile, trenuri și, eventual, rachete. Oamenii de știință își doresc o soluție inovatoare, care să transforme transportul dintre două orașe aflate la o distanță considerabilă în chestiune de minute sau chiar secunde. Iată patru mijloace de transport futuriste care au șanse să fie puse în practică.
Hyperloop este un sistem de transport imaginat de Elon Musk și care ar parcurge călătoria de la Los Angeles la San Francisco, o călătorie de 12 ore cu trenul în doar 30 de minute. Este vorba despre un tunel cu vid în care capsulele sunt propulsate de motoare cu inducție.
3D Express Coach este un sistem de transport care va funcționa deasupra traficului din metropolele lumii. Asemenea unor tuneluri mișcătoare, autobuzele vor permite ca mașinile să treacă prin interiorul lor. Un astfel de autobuz va ocupa două benzi și va putea transporta până la 1.200 de pasageri, cam cât transportă acum aproximativ 40 de autobuze clasice.
Maglev este un tip de tren care utilizează câmpuri magnetice puternice pentru a-și asigura deplasarea și pentru a putea să avanseze. Lipsa contactului cu șina face ca aceste trenuri să circule cu viteze de până la 550 de km/h. Deși acestea există deja în Japonia, inginerii continuă să le îmbunătățească pentru a le aduce în cât mai multe țări. Costurile acestui tip de transport sunt ridicate din cauză că trebuie construite căi de rulare complet noi.
Avioanele viitorului sunt doar pe hârtie, pentru un moment. În timp ce unii inventatori se gândesc să mărească viteza de deplasare, alții vor aeronave mai mari și mai eficiente. Cel mai probabil, câștigător va fi cel care va inventa un avion suficient de mare care va putea ateriza oriunde, în orice condiții și care nu se va putea prăbuși niciodată.
În tot acest timp, n-ar trebui să uiți că se lucrează la mașini autonome. Ele nu vor fi de masă, vor fi de uz personal, dar ar putea reduce timpul petrecut în trafic tocmai prin eliminarea impreciziei șoferilor.