Anunțul NASA: 7 exoplanete de dimensiunea Pământului, descoperite

VIDEO ACTUALITATE
22 feb. 2017 | 23:59

După ce în urmă cu câteva zile au anunțat o conferință de presă ce părea foarte importantă, inginerii de la NASA au făcut un anunț surprinzător.

[related]

Cei de la Independent au publicat un raport detaliat al celei mai recente conferințe NASA desfășurată în urmă cu câteva ore. În cadrul evenimentului, subiectul principal a fost descoperirea unui nou sistem solar. De cele mai multe ori, astfel de anunțuri nu reușesc să facă valuri. De această dată însă, diferența majoră constă în similaritățile dintre noul sistem solar descoperit de curând și sistemul nostru solar. Cercetătorii de la Agenția Spațială Americană s-au aruncat chiar să afirme că ar putea suporta dezvoltarea de vietăți extraterestre.

Anunțul NASA a constat într-un nou sistem solar format din 7 planete. Dintre acestea, 3 sunt clasificate ca fiind ,,mană cerească pentru astronomii vânători de planete.” Motivul principal pentru această descriere este derivat din faptul că temperatura medie de la suprafața planetelor este potrivită găzduirii vieții. Aparent, aceleași planete sunt capabile să găzduiască oceane, un alt aspect ideal pentru dezvoltarea vieții.

Anunțul NASA din această seară este primul de acest gen din istoria agenției guvernamentale. Până acum, nu s-a găsit nici un sistem solar care să conțintă atât de multe planete cu dimensiuni similare cu Terra. Cercetătorii implicați în proiect sunt convinși că este doar o chestiune de timp până când vor găsi dovezi ale unor vietăți ce populează sau au populat planetele descoperite.

,,Descoperirea mai multor planete pietroase cu o temperatură la suprafață care să permită prezența apei în stare lichidă transformă acest sistem într-o țintă incitantă pentru căutarea pe viitor de vietăți.” Doctorul Chris Copperwheat de la Universitatea John Moores din Liverpool, unul din membrii echipei internaționale care a colaborat la descoperire este foarte încrezător în posibilitățile puse la dispoziție de acest nou sistem solar.

Oxigenul din atmosferă este cel mai important aspect. Dacă vor fi descoperite molecule de O2 în stratul atmosferic al planetelor, aceasta va fi clasificată ca o dovadă ,,puternică, foarte puternică și concludentă” pentru prezența vieții. Cercetările se află însă doar la început. ,,Sperăm ca în următorii zece ani să știm dacă există viață acolo.” Doctorul Amaury Triaud de la Institutul de Astronomie Cambridge este conștient că munca abia început.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele