Hyundai construiește o platformă dedicată mașinilor electrice
Compania sud-coreeană Hyundai dezvoltă prima arhitectură dedicată mașinilor electrice, din dorința de a prinde din urmă competitorii din acest segment aflat într-o continuă evoluție.
Deși platforma nu va fi creată prea curând, Hyundai Motor și afiliatul său Kia planifică să dezvolte un SUV electric care va fi urmat de un model ce va fi lansat de Kia Motors în anul următor, conform Autoblog.
Modelele compacte vor putea acoperi o distanță de 300 de kilometri, având o autonomie mare, și vor fi ceva mai competitive decât variantele lansare de companiile rivale, și amintim aici de mașinile electrice performante Tesla, Ford și General Motors. În plus, Kia anunță că plănuiește să construiască un vehicul electric de lux, sub marca Genesis, în 2021, dar după ce ne va introduce o versiune hibrid a unui model Genesis care va fi lansat în 2019.
Platforma separată reprezintă o modalitate de a împinge segmentul industrial al mașinilor electrice de către o firmă care a fost pentru multă vreme un rival în competiția automobilelor care funcționează pe baza unei pile de combustie. Iar această schimbare de planuri ne indică existența unui investitor care pune presiune ca Hyundai să intre pe piața stimulată de modelele rezistente ale Tesla.
Noua platformă pentru vehicule electrice a Hyundai îi va permite producătorului să instaleze acumulatoarele vehiculului în podeaua acestuia. În acest fel, automobilul poate acomoda o capacitate mai mare a bateriei și va putea maximiza spațiul din cabină.
Platforma specifică pentru vehiculele electrice va necesita investiții majore, iar deși ea va implica pierderi de costuri inițial, Hyundai se vede nevoită să recurgă la aceste schimbări pentru a face față producției de mașini performante, care să poată face față competiției dure.
Fondatorii Hyundai menționează că mașinile electrice vor constitui 10% din totalul vânzărilor de automobile, până în 2025. Din acest motiv, e necesar ca producătorii să introducă pe piață mașini electrice andurante, care să reziste 300 km, 500 km și chiar 600 km, pentru a putea face față competiției actuale.