Facebook dezvăluie cum a încercat Rusia să influențeze alegerile din SUA
Deși ai crede că Facebook ține sub supraveghere tot ce se întâmplă pe rețeaua socială, ultima veste îți arată că, poate, uneori nu-i pasă.
O companie din Rusia a creat conturi și pagini false pe Facebook și a promovat mii de anunțuri în timpul alegerilor prezidențiale din Statele Unite ale Americii în 2016. Aproximativ 100.000 de dolari au fost cheltuiți între iunie 2015 și mai 2017, din cumpărarea de reclame pe Facebook. În total, 3.000 de reclame
Toate acestea, teoretic, încălcau politica Facebook. În toată povestea au fost implicate 470 de conturi și pagini false. În ciuda perioadei destul de întinse, Facebook abia acum a dezvăluit situația. Compania care ar fi orchestrat asta e specializată în dezvoltarea rețelelor de troli pe internet.
Reprezentanți Facebook au declarat anchetatorilor din Congresul American că analiștii rețelei sociale au descoperit aceste anunțuri din timpul campaniei cu mesaje targetate către alegători, conform The Washington Post. O mică parte a anunțurilor arătau direct numele republicanului Donald Trump și democratei Hillary Clinton însă oficialii au refuzat să spună care dintre cei doi candidați era favorizat în anunțuri. Între timp, știm cine a câștigat.
Majoritatea articolelor erau concentrate pe amplificarea mesajelor sociale cu scop dezbinator şi a celor politice din aria ideologică, atingând subiecte de la problemele LGBT și problemele rasiale până la deținerea de arme de foc.