Dacia Shifterossa, mașina pe care puțini români o cunosc
Dacia este cu siguranță cel mai cunoscut brand românesc la nivel mondial. Tot românul a auzit de Dacia. Fie că e vorba despre Dacia 1100, 1300, Solenza sau, mai nou, Logan.
Ei bine, puțini sunt cei care știu că la Mioveni s-a fabricat pentru o scurtă perioadă de timp Dacia Shifter. Aceasta era, de fapt, o Dacia Papuc 1304 Pick Up comercializată în Marea Britanie sub numele Shifter. Una dintre edițiile limitate ale acestui automobil a fost botezată Shifterossa.
Dacia Shifterossa avea un motor de 1.310 cmc și tracțiune pe puntea din spate, cu cardan. Întrucât se adresa pieței din Marea Britanie, mașina cu jante de Aro 10 avea volanul pe partea dreaptă. Aceasta avea o sarcină utilă de până la 1.150 kilograme.
Cifrele nu sunt exacte, însă aproximativ 500 de astfel de automobile au fost exportate în Marea Britanie și Japonia, două țări în care se circulă pe partea stângă. Doar două modele din istoria comunistă a Dacia au fost fabricate cu volan pe dreapta: Dacia Denem (Dacia 1310) și Dacia Shifterossa (Dacia 1410).
Se pare că mai există un singur model de Dacia Shifterossa „în viață”. Aceasta îi aparține unui român care a găsit mașina abandonată într-o curte din Marea Britanie și a restaurat-o pe banii lui. În ultima perioadă, singura Dacia Shifterossa poate fi admirată la întrunirile naționale Dacia Clasic.
Gama pick-up Dacia a fost comercializată între anii 1975 și 2006 în șase variante de caroserie astfel: Dacia 1302, Dacia 1304 Pick Up, Dacia 1304 Drop Side, Dacia 1304 King Cab, Dacia 1307 Double Cab, Dacia 1309. Dacă vrei să mai descoperi și alte modele speciale ale Dacia, poți începe cu D6. De Dacia D6 Estafette a beneficiat mai ales Poșta Română. Mai mult, automobilul a fost vândut exclusiv instituțiilor de stat.
Deloc surprinzător, modelul Renault Estafette s-a bucurat de-o popularitate ceva mai mare.