19 aug. 2017 | 14:05

Cola sau Pepsi? Diferențele de gusturi ți-ar putea influența relațiile

ȘTIINȚĂ
Cola sau Pepsi? Diferențele de gusturi ți-ar putea influența relațiile

Conform unor noi cercetări, diferențele de preferințe, cum ar fi între Pepsi sau Cola, ar putea să-ți influențeze relația cu persoana iubită.

Cercetătorii de la Duke University, conduși de Gavan Fitzsimons, profesor de marketing la universitate, au realizat un studiu cu privire la compatibilitatea de brand, care pare să fie trecută cu vederea de cele mai multe ori. Cercetarea apare și în Journal of Consumer Research.

Astfel, s-a descoperit că partenerii care nu simt că pot influența comportamentul celuilalt ajung să folosească brandurile preferate ale acestuia, așa cum arată și Danielle Brick, doctorandă și contribuitoare la studiu. Aceasta mai adaugă că un astfel de comportament nu duce la o despărțire, dar conduce la scăderea fericirii partenerului cu mai puțină putere de decizie.

Cercetătorii au colectat date cu privire la branduri preferate de suc, cafea, ciocolată și automobile de la mai multe cupluri, unele fiind analizate până la doi ani. Rezultatele erau comparate cu percepția asupra puterii și fericirii din relație. Oamenii de știință spun că această compatibilitate de brand nu este luată în serios în relații, deși joacă un rol din ce în ce mai important în viețile noastre.

Danielle Brick spune că, în cazul religiei, dacă există o incompatibilitate care nu poate fi rezolvată, atunci vei ști că nu ai parte de o relație de durată. În schimb, dacă unul dintre parteneri preferă Coca-Cola și celălalt Pepsi, acesta nu e un motiv de despărțire. Totuși, după câțiva ani, cel care preferă Cola dar are ”mai puțină putere” în relație, va simți o oarecare supărare din cauza faptului că celălalt aduce acasă doar Pepsi.

Fitzsimons spune că cei care își caută dragostea ar trebui chiar să discute și despre preferințele de brand.