Clipuri traumatizante pentru copii au ajuns pe YouTube și devin populare rapid
Foarte mulți copii petrec o cantitate semnificativă de timp pe YouTube, iar serviciul online găzduiește din ce în ce mai multe clipuri nepotrivite pentru vârsta lor.
Câteva momente în care un copil mic stă cu o tabletă sau un smartphone în brațe uitându-se la clipuri pe YouTube se reflectă în câteva momente de liniște pentru părinții săi. Din păcate, dacă un copil este lăsat nesupravegheat, aceleași clipuri îi pot crea niște traume copilului și, ca părinte, riști să pierzi mai mult decât câștigi.
Din câte se pare, problema constă în clipuri false cu mai multe caractere populare printre copii. Pe lângă filmulețele originale cu Peppa Pig sau Doc McStuffins, există variante false făcute de diverși terți. Acestea pot include mesaje agresive, imagini nepotrivite sau reclame, în contextul în care, din punct de vedere legal, copiii nu trebuie expuși la reclame. Exact din acest motiv nu există ads în timpul animațiilor de la TV sau de pe canale oficiale de YouTube.
Un nou studiu pe care îl puteți parcurge în întregime aici a analizat o serie de clipuri de pe YouTube ce au fost redate în total de 37 de miliarde de ori. Aproximativ 14 milioane de comentarii asociate acelor clipuri a fost de asemenea luate în vizor. În teorie, acestea sunt destinate copiilor. Din păcate, conțin multe reclame și imagini șocante, chiar dacă la prima vedere nu se diferențiază cu mare lucru de conținutul obișnuit creat pentru cei mici. O altă problemă constă în faptul că ajung nesupravegheați pe YouTube copii care sunt sub limita impusă de Google. În cele mai multe țări de pe glob, respectiva limită este de 13 ani, dar în Brazilia de exemplu, restricția este de 18 ani.
Deși este evident că problema ține și de Google, nu doar de creatorii de conținut video care încearcă să atragă copii, gigantul din Mountain View s-a fofilat cu un citat din lista de termeni și condiții. ,,Copii sub 13 ani ar trebui să folosească YouTube Kids – o aplicație gratuită destinată pentru famii, ce exclude anumite categorii de reclame pentru a asigura o experiență de vizionare potrivită vârstei.” Cu alte cuvinte, creatorii de conținut trebuie în continuare să facă bani din reclame, chiar dacă scurt metrajele generate sunt destinate celor mai mici dintre noi.