Pepper, robotul prietenos, defilează pe podium [VIDEO]
Pepper, roboțelul performant care poate interacționa cu succes cu oamenii, apare în multe locații pentru a-i îndruma pe cei cu care se întâlnește în cale, dar, de această dată, el ajunge și pe catwalk.
Robotul amiabil este folosit de ceva vreme în magazinele specializate, spitaluri, gări și în aeroporturi, și are menirea de a-i ajuta pe vizitatori cu îndrumări, sfaturi de modă, iar firea glumeață îi permite acestuia să întrețină cu succes atmosfera într-o conversație pe care o poartă. Toate aceste funcții ale lui Pepper îl fac să fie o mașinărie ideală pentru interacțiunea cu oamenii, motiv pentru care peste 2.000 de companii se folosesc de acesta pentru a duce la îndeplinire operațiunile zilnice.
Pentru a evidenția utilitatea robotului în diverse ipostaze, SoftBank (compania care se ocupă de crearea și distribuirea mașinăriei) a lansat un concurs pe baza căruia să decidă care uniformă s-ar potrivi cel mai bine umanoidului de 120 de centimetri. Iar cele mai bune idei au fost prezentate la o adunare de modă în Tokio, conform Digital Trends.
Un clip video care surprinde ciudatul eveniment de modă ne arată roboții talentați, îmbrăcați tematic pe podiumul improvizat, și măiestria de care ei dau dovadă, îndeplinind sarcinile cu succes.
Deși ideea de a îmbrăca un robot pare nebunească, producătorii au menționat că ea are la bază o utilitate. Și anume, le permite să distingă între mașinăriile care sunt identice ca înfățișare. Conform acelorași surse, aflăm că unele companii au avut spirit antreprenor și și-au propus să scoată deja linii întregi de haine specifice pentru acest robot. Aparent, avem de a face chiar și cu un club al fanilor lui Pepper ai cărui membrii au început crearea uniformelor specifice de mai bine de doi ani. Aceștia se ocupă totodată de confecționarea accesoriilor pe care care umanoidul să le poarte, dar și de autocolante care pot fi lipite pe chipul său și care țin locul machiajului.
Când Pepper a fost scos la vânzare pentru prima dată, la prețul de 1,750$, acum doi ani de zile, primul lot s-a vândut în mai puțin de 60 de secunde.