The Next Rembrandt e un tablou imprimat 3D ce pare original


Deși de câteva sute de ani, doar artiști talentați aveau abilitatea de a crea un tablou spectaculos, The Next Rembrandt a ieșit de sub mâna unei imprimante 3D.

Oricine a fost vreodată la vreun muzeu, asociază procesul artistic de creației al unei opere spectaculoase cu un efort laborios al unui individ cu foarte mulți ani de experiență, exact același volum de experiență care definește stilul personal al artistului. Prin prisma acelui stil, puteți arunca o privire la un tablou pentru a ști că a fost realizat de Monet, Van Gogh, Gustav Klimt sau Rembrandt. Se pare însă, între timp, tehnologia avansată a reușit să asocieze aceleași trăsături artistice unei imprimante 3D cu scopul de a creat The Next Rembrandt.

Tabloul de mai sus este cea mai nouă creație ce ar putea fără probleme să fie asociată lui Rembrandt, deși nu s-a aflat niciodată în portofoliul artistului. Aceasta a fost realizată pe parcursul a 18 luni de muncă de către un grup foarte stufost de indivizi dintr-o arie foarte vastă de domenii. Ingineri Microsoft împreună cu oficiali ai Rembrandt House Museum au folosit o imprimantă 3D, algoritmi avansați și o mare parte din creațiile anterioare ale artistului pentru a crea ceva complet nou în același stil pe care un ochi artistic l-ar asocia lui Rembrandt.

În urma unei analize atente a celorlalte lucrări create de Rembrandt, s-a ajuns la concluzia că proiectul perfect implică realizarea unui portret de bărbat caucazian între 30 și 40 de ani orientat spre dreapta, cu mustață, haine întunecate, un guler alb și o pălărie. Până și stilul feței împreună cu proporțiile aferente acesteia au fost definite de tablourile lui Rembrandt. ,,Ai putea spune că am folosit tehnologie și informații pentru a crea ceva nou în același mod în care Rembrandt a folosit vopselele și pensulele sale.” Astfel a definit întregul proiect Ron Augustus – SMB Markets Director la Microsoft.

Realizarea The Next Rembrandt a fost comisionată de banca ING din Olanda la agenția de publicitate Walter Thompson ca un material promoțional. Între timp, a devenit mult mai mult decât atât.

Alexandru Puiu
13:49 07.04.2016
Citește tot articolul →
Cele mai noi articole video